اخبار و رویدادها: تقدیر رئیس دانشگاه شاهرود از دانشگاهیان دانشگاه شاهرود+ تصویر

تقدیر رئیس دانشگاه شاهرود از دانشگاهیان دانشگاه شاهرود+ تصویر
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳- ۱۱:۳۶:۳۲



دکتر محمدمهدی فاتح در آخرین جلسه شورای دانشگاه در سال 93 که با حضور مدیران ستادی نیز همراه بود، ضمن تبریک پیشاپیش سال نو، از زحمات کلیه کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان تقدیرکرد.

رئیس دانشگاه شاهرود گفت: سال جدید را در حالی پیش رو داریم که با همت و تلاش و زحمات شما عزیزان دانشگاه ما قدم های بسیارخوبی را امسال رو به جلو برداشته است.

دکتر فاتح موفقیت های امسال را مدیون لطف و رحمت الهی و مهربانی و صمیمیتی دانست که بین اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان وجود داشته است.


وی از رسیدگی عادلانه به بودجه ۹۴ دانشگاه ها بر اساس شاخصه ها به عنوان هدیه خوب امسال سازمان مدیریت و برنامه ریزی یاد کرد و گفت که بودجه ۹۳ دانشگاه این گونه نبوده است و فقط ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است. این افزایش ناچیز در مقایسه با سایر دانشگاه ها اجحاف بزرگی بود که نه جوابگوی تورم بود و نه اجازه توسعه به دانشگاه می داد. به همین دلیل، مدیریت دانشگاه برای اداره وضع موجود و توسعه قابل قبول در سال ۹۳، تلاش بسیاری انجام داده است و مراجعات مکرری به وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته است.

دکتر فاتح با اشاره به تحول در حوزه پرسنلی و تکریم نیروی انسانی که برکات زیادی را به همراه داشت، بیان داشت: همان گونه که روند انتخاب رئیس دانشگاه با مراجعه به افکار عمومی انجام شد، در انتخاب رؤسای دانشکده ها، هیأت ممیزه، اعضای کمیسیون های هیأت ممیزه و دیگر مدیران نیز این روال طی شد و آن چه در صحنه دانشگاه مشاهده می کنیم، به برکت توجه به آراء و نظرات آحاد دانشگاهیان است.

رئیس هیأت ممیزه دانشگاه شاهرود ضمن تبریک به 18 عضو هیأت علمی که در سال 93 حائز ارتقاء مرتبه علمی شدند، اذعان داشت: 2 نفر از اعضای هیأت علمی از دانشیاری به استادی و 16 نفر از استادیاری به دانشیاری ارتقاء پیدا کردند که موفقیت بسیار خوبی است.

وی با اشاره به برخی از شاخص های پژوهشی برای ارتقاء رتبه دانشگاه و بر شمردن موفقیت های دانشگاه در عرصه پژوهشی، خواستار حرکت جدی و با شکوه دانشگاه به سمت توسعه فعالیت های پژوهشی در همه ابعاد شد.

دکتر فاتح همچنین به بهبود شاخص استاد به دانشجو با جذب 27 عضو هیأت علمی علیرغم تنگناهای مالی و مشکلات اعتباری در سال 93 اشاره کرد و خواستار جذب و به کارگیری اعضای هیأت علمی در رشته های پرتقاضا و پرکاربرد شد.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد خیرین دانشگاه و استقبال خیرین شهرستان، از آن به عنوان یک اقدام آینده ساز برای کمک به رفع نیازهای دانشگاه در ساخت خوابگاه دانشجویی، ورزشگاه، مسجد و فراهم نمودن تسهیلات برای ادامه تحصیل، اشتغال و ازدواج دانش آموخته های دانشگاه شاهرود یاد کرد.

ایشان با اشاره به حضور معاون پژوهشی و فناوری وزارت و جلسه ای که در روزهای اخیر به همراه مسئولان شهرستان با وزیر علوم در محل وزارتخانه داشتند گفت که دستاوردهای خوبی داشته است و از هر فرصتی برای معرفی دانشگاه و ارتقای آن استفاده خواهد کرد.

 دکتر فاتح گفت: اخذ مجوز ایجاد 8 رشته جدید ( 1 دکتری، 2 ارشد و 5 کارشناسی ) علیرغم محدودیت های خاص ایجاد رشته ها، نیز از اقدامات دانشگاه در سال 93 بود.

رئیس دانشگاه شاهرود، در ادامه با تقدیر از معاونت ها، دانشکده ها و مدیریت های دانشگاه از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکر ویژه کرد. وی از همه اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان که یک کارنامه خوب را برای دانشگاه رقم زدند به نیکی یاد کرد و سال نو پر خیر و برکت را آرزو نمود.











12345