اخبار و رویدادها: بودجه نامحدود ایمیدرو برای کشف و فرآوری عناصر نادر خاکی

بودجه نامحدود ایمیدرو برای کشف و فرآوری عناصر نادر خاکی
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳- ۱۰:۵۸:۳۴



بودجه نامحدود ایمیدرو برای کشف و فرآوری عناصر نادر خاکی

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان برای توسعه حوزه عناصر نادر خاکی (REE)، بودجه نامحدودی در نظر گرفته و به صورت اولویت دار سرمایه‌گذاری می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار کرد: با تغییرات نوینی که در حوزه فناوری اتفاق افتاده، گرایش به سمت تولید محصولات با استفاده از مواد اولیه نادر و نوین همچون پرومتیم، لانتان، گادولینیم، اربیم، سریم، نئودیوم و ساماریم افزایش یافته و درنتیجه، کشورها برای اکتشاف بیشتر این عناصر رقابت می‌کنند.
وی افزود: حوزه عناصر نادر خاکی در کشور ما مغفول واقع شده و اکتشاف چندانی روی این عناصر صورت نگرفته است. با این حال، ایمیدرو طی ماه‌های گذشته روی این موضوع تمرکز یافته و طرح عناصر نادر خاکی را در محدوده‌های مختلف اجرایی کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به دلیل جایگزینی تدریجی عناصر نادر خاکی به جای برخی از فلزات کنونی در تولید محصولات و ناگزیر بودن ما از مواجهه با این فرآیند، باید با اکتشافات جدی، نسبت به بررسی و تعیین میزان ذخایر قطعی خود اقدام و بر اساس آن، واحدهای فرآوری را فعال کنیم.
وی ادامه داد: با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، شناسایی و اکتشاف پهنه‌های معدنی حاوی عناصر نادر خاکی را عملیاتی خواهیم کرد.
بنا به این گزارش، طرح عناصر نادر خاکی، با هدف شناخت ظرفیت‌ها و ذخایر بالقوه و نیز بومی‌سازی فناوری تولید این عناصر در کشور از تیر ماه 93 آغاز شده است.
12345