اخبار و رویدادها: برگزاری همایش مجردها و بایدها و نبایدها در دانشگاه شاهرود

برگزاری همایش مجردها و بایدها و نبایدها در دانشگاه شاهرود
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳- ۱۱:۳۳:۲۹

برگزاری همایش مجردها و بایدها و نبایدها در دانشگاه شاهرود

همایش « مجردها و بایدها و نبایدها» با حضور دکتر حمید حبشی در دانشگاه شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، همایش"مجردها و باید ها و نبایدها" شامگاه یکشنبه سوم اسفند  با حضور بیش از 800 دانشجو  به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد.

در این همایش  حمید حبشی کارشناس و مشاوره خانواده در رابطه با ازدواج دانشجویی و مسائلی که جوانان در رابطه با ازدواج باید بدانند سخنرانی کرد.

ازدواج موفق ، شناخت ازدواج ، ضرورت ازدواج، انگیزه های ازدواج ، ویژگی های و شرایط لازم برای ازدواج ، مهارتهای پیش از ازدواج، معیارهای انتخاب همسر و  عوامل موثر به هنگام انتخاب همسر   از  دیگر مباحث مطرح شده در همایش" مجردها و بایدها و نبایدها" در دانشگاه شاهرود بود.

وی با بیان اینکه ازدواج یک پدیده اجتماعی است و  انتخاب همسر یکی از مهمترین تصمیم ها در طول زندگی ماست اظهار داشت: در حقیقت همه هیجانات، تولید مثل، تربیت نسل آینده، درآمد، مسئولیت، تامین نیازها و چالش های آینده زندگی ما به آن بستگی دارد.

حبشی تصریح کرد: زن و مرد به عنوان مکمل یکدیگر بسیاری از نیازهای روانی، اجتماعی هم را برآورده می کنند. و سه دلیل عشق، مصاحبت و دستیابی به انتظارات و توقعات برای ازدواج مطرح است.

کارشناس و مشاور خانواده افزود:  توجه به این نکته که هر اندازه انتظارات و توقعات دختر و پسر قبل از ازدواج و در زندگی زناشویی واقع بینانه تر باشد، زندگی زناشویی موفقیت آمیزتر خواهد بود

12345



نظرات قبلی (1)