اخبار و رویدادها: برگزاری همایش خانواده خوشبخت در دانشگاه شاهرود

برگزاری همایش خانواده خوشبخت در دانشگاه شاهرود
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳- ۱۱:۲۱:۰۵

برگزاری همایش خانواده خوشبخت در دانشگاه شاهرود

همایش خانواده خوشبخت با حضور استادن و کارکنان دانشگاه شاهرود در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حمید حبشی کارشناس و مشاوره خانواده در همایش" خانواده خوشبخت"  که با همکاری  نمایندگی نهاد رهبری در این دانشگاه برگزار شد افزود: همه ما انسان ها در پی یافتن خوشبختی هستیم و خواهان آنیم تا بالاخره روزی آن را به‌دست آوریم.

وی تصریح کرد: اغلب ما براین باوریم که موظف هستیم تا حد امکان خوشبخت باشیم و در واقع وظیفه داریم به این مرحله برسیم‌ اما خوشبختی چیزی بیش از یک تعهد و تمایل شخصی و فراتر از یک تکلیف اخلاقی است.

حبشی اظهار داشت: در واقع داشتن درک درستی از خوشگذرانی یکی از مهم‌ترین راه‌های خوب زندگی‌کردن و در پی آن سلامت و آسایش بیشتر است زیرا باعث بهتر سپری‌شدن اوقات ما و هدایت آن در مسیر درست می‌شود.

کارشناس و مشاور خانواده گفت: یکی از مهم‌ترین نکات درباره خوشبختی، حسی است که باید هرکس خود، آن را تجربه کند؛ در واقع باید از درون وجود خود احساس خوشبختی کنیم و یکی از مهم‌ترین عوامل برای داشتن احساسی خوب، توأم با آرامش،  شکرگزار بودن است‌ زیرا شاکربودن کلید شادمانی است و هر قدر ما نسبت به داشته‌ها و نعمت‌های خود بی‌اعتناتر باشیم از میزان خوشبختی‌مان نیز کمتر می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به تربیت فرزند افزود: تربیت کودکان و فرزندان مهمترین مسئولیت پدر و مادر نسبت به فرزند است.

حبشی ادامه داد: آینده ی کودک در گرو رفتار صحیح والدین و نشان دادن عکس العمل های مناسب در موقعیتهای خاص است. در عین حساس بودن تربیت صحیح، با عمل به چند نکته می توان با موفقیت بدان رسید.

کارشناس و مشاوره خانواده تصریح کرد: وقتی تصمیم می گیرید که صاحب فرزند شوید ، در واقع مسئولیت سنگین و بلند مدت تربیت او را پذیرفته اید و باید به این وظیفه سنگین الهی عاقلانه عمل کنید.

12345