اخبار و رویدادها: بازدید دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بیارجمند از روابط عمومی دانشگاه

بازدید دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بیارجمند از روابط عمومی دانشگاه
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳- ۱۲:۵۵:۴۲



بازدید دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بیارجمند از روابط عمومی دانشگاه شاهرود


گروهی از دانشجویان رشته روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی بیارجمند از واحد روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شاهرود بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دانشجویان رشته روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی بیارجمند با هدف آشنایی با فعالیت های روابط عمومی و ارتقاء سطح آگاهی، از روابط عمومی این دانشگاه بازدید کردند.

در این بازدید که رییس دانشگاه علمی کاربردی بیارجمند  نیز دانشجویان را همراهی می کرد، علاوه بر بازدید از بخش های مختلف روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شاهرود، از تالارها و آرشیو دانشگاه  هم بازدید به عمل آمد.

علاوه بر آن جلسه ای نیز با حضور مدیر و کارشناسان روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه و دانشجویان رشته روابط عمومی تشکیل شد.

مدیر روابط عمومی  و امور بین الملل دانشگاه شاهرود گفت: روابط عمومی یکی از رشته های پر اهمیت برای کشور به حساب می آید زیرا  سازمان ها می توانند با انعکاس دستاوردهای خود به بیرون ارتباط تنگاتنگی بین مردم و دولت ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محسن نظری در جمع دانشجویان  رشته روابط عمومی دانشگاه علمی و کاربردی بیارجمند با تاکید بر اهمیت روابط عمومی اظهار داشت: یکی از عواملی که در پیشرفت هر موسسه، گروه و فرد اثر دارد و آنها را در نیل به هدف هایشان یاری می دهد، کیفیت رابطه آنها با افراد و موسساتی است که با آن سروکار دارند.

دکتر نظری در بخش دیگری، وجود روابط عمومی الکترونیک در دانشگاه شاهرود  را یک ویژگی خاص دانست و گفت: به طور دائم اخبار و تصاویر حوزه دانشگاه  به موسسات مرتبط، روزنامه ها و خبرگزاری های محلی و سراسری اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: روابط عمومی دانشگاه شاهرود از پرسنل خبره و با تجربه ی فراوانی برخوردار است و تا کنون فعالیت هایی داشتیم که در کل کشور شاخص بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شاهرود اظهار داشت: مراسم 40 سالگی این دانشگاه یک رویداد ملی بود و در این مراسم سرود مختص دانشگاه شاهرود تهیه شد. نظری تصریح کرد:  کمتر دانشگاهی در کشور است که چنین برندی داشته باشد و این یک امتیاز مهم و ویژه برای روابط عمومی دانشگاه شاهرود به حساب می آید.

وی برگزاری اولین استارتاپ ویکند استان سمنان در شاهرود، برگزاری همایش گردشگری شاهرود در شهریور سال آینده را از دیگر فعالیت های مهم روابط عمومی دانشگاه شاهرود ذکر کرد.

نظری روابط بین الملل  را یکی از پارامترهایی دانست که در امتیاز دهی موسسات دخیل است و افزود: خوشبخاته دانشگاه شاهرود دارای بخش روابط بین الملل است که این خود نیز یک امتیاز ویژه برای دانشگاه محسوب می شود.

کارشناس مسئول روابط عمومی دانشگاه شاهرود نیز در این مراسم به تاریخچه روابط عمومی در دنیا و ایران اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در ابتدا به شکل یک واحد تبلیغات به حساب می آمد و در برخی از سازمان ها مبلغ رئیس سازمان بود تا خود سازمان. احمد خدابخشیان ادامه داد: کم کم روابط عمومی به امور مربوط به تشریفات از جمله برگزاری مراسم استقبال، تبریک و تسلیت و ... تبدیل شد. 

وی اظهار داشت: روابط عمومی پس از طی دوره های مختلف در سیر تطور و رشد خود به چشم و گوش سازمان ها تبدیل شد و در حال حاضر در دنیا روابط عمومی مغز متفکر سازمان بوده و به عنوان مشاور ریاست، طراح و برنامه ریز و پژوهشگر، دیدگاه های مخاطبان سازمان و افکار عمومی را به مدیران منتقل کرده و در راستای آن برنامه ریزی و جهت گیری می کند. خدابخشیان، اثربخشی را در چرخه نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی روابط عمومی حائز اهمیت دانست و گفت: در اثربخشی تلاش است تا شدت (تاثیر گذاری)، سرعت ( ارسال و دریافت سریع و بهنگام پیام)، جهت ( دریافت مثبت، منفی یا خاکستری پیام) و قدرت (تغییر دانش، نگرش یا مهارت) برنامه های ارتباطی سنجیده شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بیارجمند هم در ادامه تصریح کرد: امروزه اهمیت و نقش روابط عمومی ها در دستگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی، پیچیدگی و پویای روزافزون اجتماعات بشری است.

کاظم قاسم زاده افزود: دانشجویی که وارد رشته روابط عمومی می شود باید این رشته را به طور ملموس ادامه داده و به اطرافش با چشم باز نگاه کند.

وی تصریح کرد: دانشجوی روابط عمومی باید با شیوه های علمی و درست به جمع آوری و به روز کردن اطلاعات و آمار بپردازد.

12345