اخبار و رویدادها: بیانیه روابط عمومی دانشگاه شاهرود به مناسبت یوم الله 22 بهمن

بیانیه روابط عمومی دانشگاه شاهرود به مناسبت یوم الله 22 بهمن
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳- ۱۲:۳۰:۱۸

بیانیه روابط عمومی دانشگاه شاهرود به مناسبت یوم الله 22 بهمن

روابط عمومی دانشگاه شاهرود طی بیانیه ای از دانشگاهیان و مردم عزیز جهت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا  (سوره اسراء)


یوم الله 22 بهمن ماه یادآور آفرینش حماسه شگرف رهایی مردم مظلوم ایران از استبداد ستمشاهی و ظلم و ستم و خودکامگی مستکبران و میراث بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) است.

انقلاب ایران اسلامی نه همچون کشور روسیه برخاسته از حرکت قشر خاص جامعه و نه همانند انقلاب فرانسه نشأت گرفته از ایجاد یک حکومت لائیکی و آنارشیستی بود، بلکه ناشی از اراده عظیم یک ملت برای داشتن یک حکومت دینی و الهی، جستجوی عدالت پنهان در تاریخ و رسیدن به استقلال حقیقی بود که با اتحاد و انسجام همگانی تحت زعامت ولایت و مرجعیت دینی به واقعیتی بزرگ و شگرف تبدیل شد.

اینک پس از 36 سال عبور از آن حماسه سترگ تاریخی، ملت بزرگ ایران با تحمل انواع فشارها و تحریم ها، ترورهای کور، جنگ تحمیلی، هجمه های سیاسی، اقتصادی و به خصوص فرهنگی مسیر هموار پیشرفت و سیادت را سرافرازانه می پیماید.

مردم غیور ایران دست در دست هم و تحت زعامت رهبر فرزانه و مدبر خود حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکاته، هم پیمان با شهدای گلگون کفن دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پا به عرصه های جدید علم، تکنولوژی، صنعت و فناوری های نوین نهاده است. از برکات این انقلاب عظیم حل پیچیده ترین مسائل علمی به همت جوانان برومند و متعهد دانشگاهی است که سالیان سال محبوس در دست کشورهای غربی و پیشرفته بود.

 استادان، دانشمندان و دانشگاهیان ایران اسلامی، با اتکاء به خود، دانش جهانی را تبدیل به دانش بومی کردند و رشک و خصومت این کشورها را دو چندان نمودند. دستیابی به دانش هسته ای، تسخیر فضا توسط ماهواره های علمی تحقیقاتی ایران، توسعه و تکامل دانش سلول های بنیادین، رهگیری و شکار پهپاد آمریکایی و ده ها و صدها دستاورد چشمگیر دیگر ممکن نبود، جز با اتکال مردم ایران اسلامی به خداوند متعال، هدایت های رهبر معظم انقلاب و اتحاد و یکپارچگی.

به راستی آیا می توان از حادثه مهم قرن که همان بیداری اسلامی است و علت آن جز انقلاب اسلامی ایران نیست غافل شد. هم اکنون کشورهای اسلامی با الهام از پیروزی تاریخی انقلاب اسلامی آئینه وار می کوشند ماحصل فریاد و عزت خواهی خود را طبق موازین ایران تنظیم نمایند و افق آینده خود را با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی بنا نهند.

ما استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه شاهرود ضمن دعوت از آحاد مردم همیشه در صحنه کشور عزیزمان، برای شرکت در راهپیمائی عظیم یوم الله 22 بهمن و تجدید عهد با آرمان های امام راحل(ره)، همگام با آنان در این همایش ملی شرکت جسته و بار دیگر جلوه ای از حضور همیشگی خود در عرصه های اتحاد و همبستگی ایران عزیز را به نمایش می گذاریم.


روابط عمومی دانشگاه شاهرود

بهمن ماه 93

 

12345