اخبار و رویدادها: برگزاری اولین استارتاپ ویکند در دانشگاه شاهرود

برگزاری اولین استارتاپ ویکند در دانشگاه شاهرود
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳- ۱۱:۳۳:۲۰

برگزاری اولین استارتاپ ویکند در دانشگاه شاهرود

برگزاری اولین استارتاپ ویکند شاهرود

بنیاد نخبگان استان سمنان درنظر دارد با همکاری دانشگاه شاهرود و در آستانه اولین استارتاپ ویکند شاهرود، بوت کمپ (کارگاه آموزشی) یک روزه‏ ای را در دانشگاه شاهرود برگزار نماید.

با عنایت به اینکه ایجاد انگیزه بین دانشجویان و علاقمندان مستعد و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی بین آنها، یکی از دغدغه های اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‏باشد، لذا بنیاد نخبگان استان سمنان درنظر دارد نسبت به برگزاری "اولین استارتاپ ویکند شاهرود" با مشارکت دانشگاه شاهرود اقدام نماید. از این رو به‏ منظور ایجاد آمادگی ذهنی علاقمندان و برگزاری هرچه باشکوهتر رویداد اصلی، پیش رویدادی یک روزه (بوت کمپی 3 ساعته) در روز سه شنبه مورخ 28 بهمن ماه 1393، از ساعت 16 الی 19در مجتمع فرهنگی شقایق های دانشگاه شاهرود برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان می باشد و از طرفی تا کنون در هیچ یک از شهرهای استان سمنان رویداد و یا حتی پیش رویدادی از استارتاپ ویکند برگزار نشده است، لذا فرصت مناسبی برای تمامی علاقمندان در استان ایجاد شده است تا ضمن آشنایی با ماهیت این قبیل رویدادها؛ در حوزه مباحث کارآفرینی، ایده پردازی (ارائه ایده تا اجرا)، ارائه مدل کسب و کار (Business Model) و دیگر مفاهیم مرتبط نیز اطلاعات لازم را کسب نمایند.

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی(Experiential Education)   در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‏ ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده هی را اجرا کند. به بیانی دیگر، کارآفرینان جوان دور هم جمع میشوند، از همدیگر یاد میگیرند و سعی میکنند که ایده هایشان را در واقعیت به مرحله اجرا برسانند.

12345