اخبار و رویدادها: زیارت پیشوایان دین به انسان آرامش خاطر می دهد

زیارت پیشوایان دین به انسان آرامش خاطر می دهد
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳- ۱۲:۱۳:۰۹

زیارت پیشوایان دین به انسان آرامش خاطر می دهد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود گفت: در عصر کنونی و دنیای ماشینی که انسان را موجودی مضطرب می نامند، زیارت مرقد پیشوایان دین به انسان آرامش خاطر می دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی با اعلام خبر آغاز ثبت نام استادان و کارکنان این دانشگاه به کربلای معلی افزود: امام رضا (ع) مى فرماید: «هر امامى بر گردن دوستان و پیروانش عهد و پیمانى دارد... و وفاى به این عهد، با زیارت مرقد آنان ممکن است».

 وی اضافه کرد: هر زائرى که با معرفت و شناخت مقام صاحب مرقد و اهداف او به زیارت برود، از صاحب آن مضجع الهام مى‏گیرد و اصول و تعالیم مکتب را به یاد مى‏آورد و هر زیارت و سلام او سرشار از این آموزش ها و الهام‏ها است.

فندرسکی اظهار داشت: پس هر زائرى به زیارت مرقد مردان خدا و پیشوایان دین  می رود باید خواستار صفاى دل و دوستى خاطر و پاکیزگى روح و قداست روان و سلامت تن، از خدمت آفریدگار جهان شده تا این که هم ظاهر او به جمال و کمال آراسته و هم باطن وى از آلودگى‏ها پاک و مصفا شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شاهرود در بخش دیگری افزود: با این هدف و به یاری خداوند متعال  و حمایت های صمیمانه مسئولین دانشگاه، امکان اعزام استادان و کارکنان به کربلای معلی با تسهیلات ویژه، با همکاری نهاد رهبری و هیات اساتید دانشگاه های شهرستان( رایه البصیره ) برگزار می شود.

 وی ادامه داد: بر این اساس، کلیه استادان  و کارکنان محترمی که با دانشگاه رابطه استخدامی به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی داشته باشند می توانند از این سفر معنوی بهره مند شوند.

فندرسکی با بیان اینکه سفر به کربلای معلی در اسفند ماه سال جاری برگزاری می شود گفت: ثبت نام آغاز و متقاضیان هیچ گونه محدودیتی در تعداد نفرات همراه ندارند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه شاهرود هزینه سفر را بین 12 تا 15 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این سفر امام جمعه شاهرود نیز زائران را همراهی خواهد کرد.

 

 

12345