اخبار و رویدادها: افزایش سرعت اینترنت در دانشگاه شاهرود

افزایش سرعت اینترنت در دانشگاه شاهرود
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳- ۱۰:۳۹:۳۴



دانشگاه شاهرود با ارتقاء سخت افزارهای زیر ساخت شبکه سرعت اینترنت و شبکه داخلی خود را افزایش داد.

رئیس مرکز محاسبات و فناوری اطلاعات دانشگاه شاهرود با اعلام این خبر گفت: با توجه به مشکلات فراوان هسته پردازشی قبل که از نوع 4006 Core  بوده و باعث کندی شبکه شده بود، سوئیچ جدید  6509Core c خریداری شده با هزینه تقریبی یک میلیارد و پانصد میلیون ریال در روز چهارشنبه دهم دی ماه جاری بعد از اعمال تنظیمات توسط کارشناسان مرکز محاسبات مهندس خلیل کلایی و مهندس رضا رمضانیان و مهندس میثم عضدی جایگزین گردید که در این جا لازم است از زحمات این همکاران پرتلاش قدردانی نمایم.

دکتر هادی گرایلو افزود: در بازه زمانی عملکرد سوئیچ قبلی اکثر مواقع CPU Usage  بالای 90 درصد بود که این امر یکی از علت های اصلی کندی شبکه اینترنت و اینترانت دانشگاه بود، اما با نصب سوئیچ جدید( 6509 Core WS-C )، میزان  CPU Usage در اوج ترافیک به زیر 10 درصد در حال حاضر رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون با شروع به کار سوئیچ جدید، تمام ارتباطات اصلی شبکه داخلی و سوئیچ هایی که دارای پورت گیگابیت می باشند  به 1000Mbps ارتقا یافته است. همچنین با بررسی در شبکه اینترنت و سایت های مختلف، سرعت دانلود بین  10Mbps تا 50Mbps بوده است. 

دکتر گرایلو تأکید کرد: برای تایید این موضوع، دو تست مختلف جهت انتقال یک فایل نمونه یکی در شبکه داخلی دانشگاه و دیگری از طریق بستر اینترنت انجام شد که اولی با سرعت پایدار 511Mbps و دومی با سرعت میانگین دانلود 13Mbps بوده است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد در مجموع با ارتقاء سخت افزار فوق که بستر بسیار مناسبی برای انتقالات شبکه و همچنین استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر شبکه از جمله VOIP و ویدئو کنفرانس و مانند آن بوجود آمده است و با توجه به نگرش مثبت مدیران ارشد سازمان  روز به روز شاهد پیشرفت و تعالی سازمان باشیم.

 

12345