اخبار و رویدادها: برگزاری روز فیزیک برای اولین بار در دانشگاه شاهرود

برگزاری روز فیزیک برای اولین بار در دانشگاه شاهرود
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳- ۱۴:۰۵:۳۷



دانشگاه شاهرود به مناسبت روز فیزیک، همزمان با 9 دانشگاه دیگر میزبان بیش از 350دانش آموز علاقه مند به علم فیزیک بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، پنجشنبه 13آذر ماه جاری به مناسبت روز فیزیک، دانشگاه شاهرود با همکاری انجمن فیزیک ایران، برای اولین بار همزمان با 9 دانشگاه دیگر از سراسر کشور، میزبان بیش از 350 دانش آموز مقطع دبیرستان علاقه مند به این علم گردید. این بازدید با حضور دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه شاهرود و دکتر محسن نظری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه همراه بود. دکتر مهدی مومنی، رییس دانشکده فیزیک دانشگاه، با اشاره به کاربردهای فراوان علم فیزیک در صنعت و تکنولوژی خاطر نشان کرد: آشنایی از علم فیزیک لازمه و پایه ای برای دیگر رشته ها می باشد و با وجود اهمیت و کاربرد های متعدد این علم ما در مرزهای دانش در حال حرکت هستیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اولین دوره روز فیزیک در دانشگاه، برپایی موفقیت آمیز آن را افتخاری برای دانشگاه شاهرود دانست و اظهار امیدواری کرد که در آینده شرایط و امکانات مناسبتری جهت برگزاری روز فیزیک، در راستای ترغیب و آشنایی بیشتر دانش آموزان علاقه مند فراهم گردد.

دانش آموزان علاقه مند در این روز ضمن بازدید از محیط های آزمایشگاهی (آموزشی و تحقیقاتی) از جمله آزمایشگاه اپتیک، آزمایشگاه فیزیک مدرن، آزمایشگاه فیزیک پلاسما و آزمایشگاه نانو، در محوطه دانشگاه نیز به رصد پرداخته و با حضور در فیزیک سرا واقع در دانشکده فیزیک دانشگاه شاهرود با همراهی دانشجویان این رشته، چند مورد ساده در علم فیزیک را مورد آزمایش قرار دادند.

در اختتامیه این بازدید دانش آموزان با حضور در تالار شقایق ها دانشگاه، با سخنرانی علمی اساتید این رشته از جمله دکتر هراتی زاده و دکتر بی تقصیر با مباحثی از جمله ماهیت فیزیک و کاربردهای ان و همچنین علم کیهان شناسی آشنا شدند.

12345