اخبار و رویدادها: حضور فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و امام جمعه در دانشگاه شاهرود

حضور فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و امام جمعه در دانشگاه شاهرود
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳- ۱۲:۰۳:۵۸

حضور فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و امام جمعه در دانشگاه شاهرود

برگزاری جلسه مشترک هیات رییسه دانشگاه، مدیران دانشگاه در حوزه های مختلف، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و امام جمعه شاهرود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز چهارشنبه مورخ دوازدهم آذرماه جاری جلسه مشترکی بین هیات رییسه دانشگاه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و امام جمعه شاهرود برگزار شد. در این جلسه که در دانشگاه شاهرود برگزار شد، به بررسی و تبادل نظر در مورد پیشرفت های دانشگاه در حوزه های مختلف پرداخته شد. 

دکتر محمد مهدی فاتح، رییس دانشگاه شاهرود در ابتدای جلسه ضمن تشکر از حضور فرماندار و امام جمعه در این جلسه، گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در 8 ماه اخیر در حوزه های مختلف ارائه کرد. رییس دانشگاه، پاسخ به مطالبات کارمندان و اعضای هیات علمی در اجرای آیین نامه استخدامی و فوق العاده ویژه اعضای هیات علمی را از اقدامات شاخص این دوره دانست و اعمال مدیریت در این بخش، با توجه به محدودیت های بودجه را شاخص و قابل تقدیر دانست. دکتر فاتح تعامل سازنده دانشگاه با معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری و همچنین ارتباط سازنده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را عامل اصلی این موفقیت ها دانست. 

رییس دانشگاه شاهرود همچنین به ارتباط سازنده با معاونت اداری و مالی و مدیریت طرح های عمرانی وزارت علوم اشاره کرد و نتیجه این ارتباط موثر را موجب پیشرفت پروژه های عمرانی دانشگاه شاهرود دانست. دکتر فاتح با معرفی پروژه های عمرانی به فعالیت گسترده عمرانی دانشگاه برای اتمام پروژه های نیمه تمام به مساحت سی هزار مترمربع اشاره کرد.

ایشان با اشاره به سال مالی دانشگاه و مشکلاتی که در این خصوص وجود داشت، حل مشکلات را نتیجه مدیریت ساختارمند دانشگاه دانست و از پشتیبانی فرماندار شاهرود و امام جمعه تشکر کرد. صدور احکام هیات ممیزه و هیات امنا در دانشگاه شاهرود از دیگر مواردی بود که رییس دانشگاه شاهرود به آن پرداخت و بر این نکته تاکید کرد که نیروها و مدیران در دانشکده ها با انگیزه و همدلی به کمک  آمده اند و به دنبال رشته های پرکاربرد، بر اساس نیاز کشور هستند. رشته های مهندسی صنایع، آمار و کاربردها و مهندسی مکانیک بیوسیستم از جمله رشته هایی بود که دکتر فاتح به آنها اشاره کرد که اخیرا مجوز قطعی آنها صادر شده است. دکتر فاتح  به پرهیز از هر گونه تنش در محیط دانشگاه به عنوان یکی از سیاست های دانشگاه اشاره کرد و با یادآوری برگزاری مراسم مختلفی همچون دفن شهدای گمنام، مراسم محرم، روز معلم، نشست با اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان و نشست با بازنشستگان، توجه به منزلت افراد و مسایل انسانی را رکن اصلی و رمز موفقیت دانست. 

در زمینه های پژوهشی، همکاری با صنایع هوایی، صنایع دریایی و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از جمله دستاوردهای دانشگاه بود که دکتر فاتح به آن اشاره کرد و گفت: به زودی نشست مشترکی با وزارت نفت و وزارت نیرو خواهیم داشت. رییس دانشگاه شاهرود ضمن اشاره به ارتباطات گسترده با صنایع بزرگ، از ارتباط با شهرداری ها در جهت حل مشکلات شهرستان نام برد و استفاده از پتانسیل های دانشگاه در این زمینه را موثر دانست.

سید محمد رضا هاشمی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود ضمن تبریک روز دانشجو از برگزاری چنین جلسه ای در دانشگاه شاهرود استقبال کرد و ضمن تاکید بر بحث پژوهش در دانشگاه به خصوص در حوزه های مورد نیاز شهرستان همانند کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن، به ارتباط مستمر با دانشگاه اشاره کرد و گفت: پایان نامه های دانشجویان می توان در راستای نیاز شهرستان تعریف و هدایت شود. معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود از برگزاری جلسه ای با حضور مدیران شهرستان به منظور همکاری با دانشگاه در آینده ای نزدیک خبرداد. در انتهای جلسه، حجه الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه شاهرود نیز با تاکید بر اخذ رشته های پرکاربرد و ادامه مسیر پیشرفت دانشگاه و ارتباط موثر با وزارت علوم، برای مجموعه دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.  پس از پایان جلسه، رییس دانشگاه شاهرود، فرماندار ویژه شاهرود و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه از پروژه های پردیس فناوری بازدید کردند.

 

12345