اخبار و رویدادها: دانشجویان دانشگاه شاهرودعاشقانه به سوگ خورشید نشستند

دانشجویان دانشگاه شاهرودعاشقانه به سوگ خورشید نشستند
یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳- ۲۰:۵۸:۴۴

دانشجویان دانشگاه شاهرودعاشقانه به سوگ خورشید نشستند

دانشجویان دانشگاه شاهرود برای دومین سال متوالی در مراسم سوگواره حسینی به سوگ خورشید نشستند

به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین، مراسم سوگواره حسینی با عنوان سوگواران خورشید یکشنبه 18 آبان ماه جاری، مصادف با  15 محرم از ساعت 18 الی 21 در تالار شقایق ها برای دومین سال متوالی از سوی اداره کل امور فرهنگی برگزار گردید.

در ابتدای این سوگواره دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه شاهرود با عرض تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان به دانشجویان خوشامدگفت. وی با خیرمقدم به امام جمعه شاهرود، حضور گرم ایشان را پشتیبانی از دانشگاه دانست. دکتر فاتح از معاونت و مدیریت فرهنگی در تدارک مجلس  قدردانی نمود.

ایشان با تأکید بر شور حسینی خاطر نشان کرد: شهادت امام حسین (ع) هر فردی با هر آیینی را تحت تاثیر قرار داده و  عظمت مراسم حسینی به واسطه معامله آن حضرت با خداوند بوده و شهدای کربلا تا ابد سفیر عشق و دلدادگی امام حسین (ع) به خداوند و پیوستن به آن حضرت می باشند. دکتر فاتح با اهداء سلام و صلوات بر آستان مقدس سالار شهیدان تاکید کرد: هر مجلس و سفره ای با نام آن حضرت آبرو پیدا می کند و از خداوند توفیق هرچه بیشتر در پیمودن راه آن بزرگوار را مسألت نمود.

در ادامه این آئین مذهبی حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه شاهرود، ضمن تشکر از حسن همراهی عاطفی حاضران، استقبال از این مراسم را حاکی از نام امام حسین (ع) دانست و گفت: اجرای نمایش آئینی رعد وداع را می توان اولین و بهترین ترکیب از هنر زیبای شبیه خوانی و تعزیه گذشته و هنرهای جدید دانست و در ادامه دقایقی به تبیین قیام عاشورا پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی منطق سالار شهیدان را منطق حرکت در اوج ناتوانی و ناامیدی دانست و خاطر نشان کرد: انسان باید با آرزویش با این مکتب پیوند بخورد و مانند کسی که در رکاب امام به شهادت رسیده با اشک تا عاشورا میخ عاطفی پای این پیوند بکوبد. وی همچنین تأکید کرد: مبادا به گونه ای برای عاشورا گریه کنیم که هیچ توصیفی از حق و باطل نداشته باشد.

اجرای نمایش آئینی با عنوان "رعد وداع" گروه عرفان و پرده خوانی"افلاک" به کارگردانی هادی آقاحسینی از جمله برنامه هایی بود که در این مراسم بر روی سن رفت. در این پرده خوانی علیرضا ابوالقاسمی نقش پوش امام حسین (ع) و مرشد، هادی آقاحسینی نقش پوش حضرت ابوالفضل (ع)، عباس اشراقی نقش پوش شمر و امیرحسین ابوالقاسمی نقش پوش عبدالله بن حسن را ایفا کردند.

 استاد حبیب الله برزجان از اساتید برجسته خوشنویسی شهرستان شاهرود نیز در این مراسم حضور داشت و با خلق سه کتیبه عاشورایی، جلوه ای دیگر از هنر عاشورایی را به نمایش گذارد.

شایان ذکر است صبح یکشنبه 18 آبان ماه جاری، مراسم پخت و تزیین نذری با حضور پرشور دانشجویان و دانشگاهیان در محوطه دانشگاه جهت پذیرایی از عزاداران حسینی در مراسم سوگواره انجام شد.

12345