اخبار و رویدادها: تجلیل از مقام شامخ شهدا در یادمان شهدای پردیس فناوری دانشگاه شاهرود

تجلیل از مقام شامخ شهدا در یادمان شهدای پردیس فناوری دانشگاه شاهرود
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳- ۱۴:۴۸:۵۹



به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شروع نیمسال جدید تحصیلی، تجدید میثاق با آرمان های شهدا در یادمان شهدای پردیس فناوری دانشگاه شاهرود انجام شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شاهرود از برگزاری مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا در یادمان شهدای پردیس فناوری دانشگاه شاهرود خبر داد.

دکتر هادی قربانی هدف از برگزاری این مراسم را توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء شناخت دانشگاهیان نسبت به الگوهای دینی و ارزش های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این مراسم به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، عصر یکشنبه 6 مهر ماه جاری در محل یادمان شهدای پردیس فناوری دانشگاه شاهرود، با حضور هیات رئیسه دانشگاه، معاون استاندار و فرماندار شاهرود (آقای مهندس هاشمی)، مسئولین و دانشگاهیان برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم ریاست دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح با حضور در محل یادمان شهدا، با اشاره به اهمیت  دفاع از کشور تاکید کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس رزمندگان دلاور با عبور از تعلقات، حماسه آفریدند امروز نیز همان مبارزه که پیکار با نفس است می تواند ما را پیروز نماید. دکتر فاتح ضمن تجلیل از مقام شهدای گمنام، از رشادت های رزمندگان دفاع مقدس در پیروی از امام راحل برای دفاع از اسلام ، میهن و نوامیس تقدیر نمود و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: امیدوارم با شروع سال تحصیلی با الهام از شهدا آنان را سرلوحه و راهنما خود در زندگی قرار دهیم.

 همچنین سرهنگ اللهیاری، از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و از مسئولین پدافند نیروی هوایی کشور با حضور در این مراسم، با بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس، ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری این قبیل مراسم ها  به وضعیت و قدرت پدافندی نیروی هوایی کشور اشاره کرد.

دکتر قربانی گفت: برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در محل یادمان شهدای گمنام، مداحی و گلباران مزار شهیدان گمنام به همراه مارش نظامی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

وی همچنین از معاون استاندار و فرماندار شهرستان، ریاست دانشگاه شاهرود، هیئت دانشگاهیان شهرستان شاهرود ( رایه البصیره) و اداره کل امور فرهنگی دانشگاه شاهرود جهت برگزاری مراسم باشکوه تجلیل از مقام شامخ شهدا تقدیر و تشکر نمود.

 در پایان حاضرین با  قرائت فاتحه ای  با آرمان‌های والای امام (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

 

 

12345