اخبار و رویدادها: دیدار صمیمی هیات رییسه دانشگاه شاهرود با جانبازان و ایثارگران

دیدار صمیمی هیات رییسه دانشگاه شاهرود با جانبازان و ایثارگران
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳- ۱۵:۵۶:۰۷



دیدار صمیمی هیات رییسه دانشگاه شاهرود با جانبازان و ایثارگران


هم زمان با فرا رسیدن روز جانباز، سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه شاهرود، پیش از ظهر دوشنبه 12 خرداد ماه جاری، با جانبازان و ایثارگران این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند. در این بازدید که هم زمان با اعیاد شعبانیه و روز جانباز انجام گرفت، سرپرست دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح، ضمن تبریک این ایام، باتجلیل از فداکاری های جانبازان و ایثارگران، خود را مدیون آنها دانست و تاکید کرد: امنیت و آرامش امروز ما مرهون فداکاری تمامی ایثارگرانی است که با جانفشانی خود، امنیت و ثبات امروز ما را فراهم کرده اند.

سرپرست دانشگاه شاهرود در سخنان خود با جانبازان تاکید کرد: همان طور که شما عزیزان در هشت سال دفاع مقدس، از میهن اسلامی دفاع کردید، ما هم امروز وظیفه داریم در شرایط کنونی جنگ اقتصادی و برای مقاومت در برابر تحریم ها و مشکلات، کشور را سرافراز کنیم.

در این دیدار دکتر فاتح تصریح کرد: هر قدمی که برای ایثارگران و جانبازان برداشته شود، گویای یک لحظه از فداکاری و جانفشانی خالصانه آنان نخواهد بود. وی با اشاره به جایگاه ارزشمند جانبازان در جامعه، عنوان کرد: درست است که ایثارگران، فداکاریشان را به خداوند تقدیم کرده اند و نیت و روحیه ای خدایی دارند، اما مسئولین باید با توجه و رسیدگی لازم، قدردان این زحمات ارزنده باشند.

تقدیر از جانباز به معنی تقدیر از روحیه جانبازی است.

دکتر فاتح با بیان این نکته که تقدیر از شهیدان به منظور شناخت مقام شامخ شهدا می باشد، خاطر نشان کرد: تقدیر از جانبازان به معنی قدردانی از روحیه ی ایثار، خداپرستی، خداخواهی و فداکاری است.

سرپرست دانشگاه شاهرود ضمن تشکر از کارکنان این دانشگاه، برای رفع مشکلات موجود در صنعت و شناخته شدن بیشتر دانشگاه، خواستار همکاری همه جانبه تمامی قسمت های دانشگاه گردید و گفت: هر فرد در حیطه مسئولیت خود می تواند سبب تحولی عظیم در فضای دانشگاه شود و دانشگاه در یک فضایی صمیمی که ناشی از داشتن روحیه ای بسیجی، بر مبنای اخلاق مداری و قانون مداری و انجام امور مربوطه به بهترین نحو است، می تواند به تحولاتی عظیم در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه منجر شود.

وی بهره مندی افراد از حق و حقوق قانونیشان را یک اصل دانست و با تاکید بر مکانیزه شدن و مشخص بودن ترتیب امور از ابتدا تا انتها، از مسئولین و مدیران مجموعه دانشگاه شفاف سازی امور و رسیدگی به این مطالبات را خواستار شد.

در ادامه این دیدار، جانبازان و ایثارگران دانشگاه شاهرود ضمن قدردانی از برگزاری به موقع این جلسه، به مواردی از جمله: استخدام فرزندان ایثارگران و جانبازان، تخفیفات در امور رفاهی، اعمال مدارک تحصیلی همکاران، امکان ادامه تحصیل افراد و همچنین همکاری در طرح های پژوهشی، اشاره کرده، و با توجه به حضور 80 ایثارگر در دانشگاه شاهرود، در راستای زنده نگاه داشتن جانفشانی ها و فراموش نشدن ارزش ها، خواستار بهره مندی دانشگاه از توانمندی های جانبازان و ایثارگران در جنبه های مختلف از قبیل امور فرهنگی گردیدند.

این دیدار صمیمی با بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس توسط جانبازان و ایثارگران پایان پذیرفت.

12345