اخبار و رویدادها: دکتر شفیعی: درموضوع فناوری اطلاعات وارتباطات باید درکشور بیشترتلاش شود

دکتر شفیعی: درموضوع فناوری اطلاعات وارتباطات باید درکشور بیشترتلاش شود
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳- ۱۱:۰۴:۵۰

دکتر شفیعی: درموضوع فناوری اطلاعات وارتباطات باید درکشور بیشترتلاش شود

دکتر شفیعی در افتتاحیه ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش در دانشگاه شاهرود گفت: در موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در کشور بیشتر تلاش شود و در این زمینه نیاز به اعتمادسازی است.

دکتر مسعود شفیعی روز سه شنبه 6 خرداد ماه در افتتاحیه ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش در دانشگاه شاهرود با ارائه آماری از جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در سطح جهان گفت: در موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در کشور بیشتر تلاش شود و در این زمینه نیاز به اعتمادسازی است.

رئیس انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به این که در بحث گسترش دولت الکترونیک از نظر کاربردی در شرایط مطلوبی نیستیم ،خاطر نشان کرد : درست است که جوانان ما از نظر برخورداری از هوش، بالا هستند، اما باید با استفاده از فناوری دانش بنیان از این هوش سرشار آنان استفاده بهینه شود.

دکتر شفیعی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه اقتصاد و تجارت تأکید کرد : امروز مدرک گرایی در جامعه رونق یافته و بسیاری از جوانان صرفا به فکر مدرک هستند، باید ببینیم از دل این مدرک ها و تحصیلات دانشگاهی چه کاربردهایی برای پیشرفت جامعه حاصل می شود.

وی با اشاره به این نکته که شاخصه مهم تولید علم در جوامع با سرانه مطالعه سنجیده می شود و متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است، اذعان داشت : در توسعه علمی و توسعه اقتصادی باید به صورت رقابت پذیری عمل کنیم و برای دستیابی به این هدف باید در همه عرصه ها و همه کارهایمان همزمان با هم و متوازن پیش برویم.

رییس انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: برای رسیدن به توسعه در زمینه های علمی و اقتصادی باید از فرصت های دیجیتالی خوب استفاده کنیم و در این خصوص از جایگاه متناسبی برخوردار باشیم.

دکتر شفیعی تاکید کرد: برای نیل به این مقصود باید پهنای باند ایده آلی داشته باشیم، تا پاسخگوی نیاز حضور در دنیای امروز باشد.

12345