اخبار و رویدادها: دکترجلالی:بایدچالشهای پیش رودرفناوری اطلاعات ودانش شناسایی ورفع شود

دکترجلالی:بایدچالشهای پیش رودرفناوری اطلاعات ودانش شناسایی ورفع شود
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳- ۱۰:۴۹:۱۰

دکترجلالی:بایدچالشهای پیش رودرفناوری اطلاعات ودانش شناسایی ورفع شود

دکتر علی اکبر جلالی در ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش گفت : باید چالش های پیش رو در حوزه فناوری اطلاعات و دانش بنیان بودن شناسایی و رفع شود.

سخنران کلیدی افتتاحیه ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش با اشاره به اینکه توجه بشر به زندگی بهتر با رفاه بیشتر، او را به سوی زندگی با دستگاه نوین و پیشرفته کشانده است، خاطر نشان کرد: اما در این زمینه ، در حوزه دانش بنیان که عامل اصلی پیشرفت و توسعه متوازن جوامع است ،مطلوب عمل نکرده ایم.

استاد برجسته دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور با تدبیر و درایت به موضوع دانش بنیان بودن در عرصه های گوناگون توجه کرده اند و این مطلب در بیانات ایشان کاملا مطرح شده است.

دکتر جلالی تاکید کرد : باید در قدم نخست ،دانشجویان در زمان تحصیل به فراخور رشته های خود به صورت کاربردی با بازار کار آشنا شوند و هرکدام حداقل در یک رشته یا شاخه از نزدیک و به صورت عملی کار در شرایط واقعی را تجربه کنند و خودشان منشأ عمل و سازندگی باشند و در این زمینه باید از نیروی فارغ التحصیل در جهت توسعه اقتصادی استفاده بهینه شود.

وی گفت : در مقوله توسعه باید به توسعه کارآفرینی فردی و جمعی و توسعه کارآفرینی جمعی درحوزه فناوری اطلاعات توجه خاص شود.

این استاد دانشگاه علم و صنعت بیان کرد : برای رسیدن به رشد و توسعه با استفاده از فناوری اطلاعات باید ارتباطات با باند پهن ایجاد شود که این موضوع در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات از سوی مسوولان ذیربط مورد توجه ویژه قرار گرفت.

مهندس ناصر یوسف پور نیز دیگر سخنران کلیدی این کنفرانس گفت : اکنون برای استفاده از خدمات دولت الکترونیک در سراسر کشور، ده هزار دفتر ICT فعال و پاسخگوی نیاز روستاییان است.

عضو هیات مدیره همراه اول افزود : همراه اول اکنون در سرتاسر کشور 65 میلیون مشترک تلفن همراه دارد که 45 میلیون سیم کارت آن روشن و 89 درصد از جغرافیای ایران را پوشش داده است.
مهندس یوسف پور راه فایق آمدن به چالش های پیش رو در زمینه فناوری اطلاعات در کشور  را توسعه باند پهن و افزایش حمایت ها و سرمایه گذاری های دولتی از بخش خصوصی عنوان کرد و تاکید کرد : به رغم تمام تحریم ها و کاستی ها، شبکه تلفن همراه به روز است و از بهترین تجهیزات استفاده می کند.

ششمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش به منظور رشد و توسعه دانش و فناوری اطلاعات و تبادل آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، صنعتی و پیگیری رویدادهای علمی و تجاری مرتبط با فناوری اطلاعات و دانش در دانشگاه شاهرود آغاز و تا 8 خرداد ماه جاری ادامه دارد.

 

12345