اخبار و رویدادها: دیدار هیات رئیسه با اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی عمران

دیدار هیات رئیسه با اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی عمران
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۴:۵۰:۳۲



دیدار هیات رئیسه با اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه شاهرود


هیات رئیسه دانشگاه شاهرود، دوشنبه 29 اردیبهشت ماه جاری، ساعت 10 تا 12 از دانشکده مهندسی عمران واقع در پردیس مهندسی و فناوری های نوین، بازدید و در محل اتاق جلسات دانشکده عمران با اعضای هیات علمی این دانشکده دیدار صمیمی داشتند.

در این دیدار که به درخواست حوزه ریاست، جهت بازدید از دانشکده مهندسی عمران دانشگاه شاهرود صورت پذیرفت، هیات رئیسه دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه شاهرود حضور داشتند. در ابتدای این دیدار، رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه شاهرود، دکتر احمد احمدی ضمن تشکر از حضور هیات رئیسه و اعضای هیات علمی، طی گزارشی به عملکرد و توانمندی های دانشکده مهندسی عمران اشاره کرد، وی با بیان تعداد گروه های آموزشی، تعداد رشته ها و گرایش ها را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عنوان کرد، و گفت: این دانشکده ۱۸ عضو هیات علمی، ۱ رشته کارشناسی، ۷ رشته کارشناسی ارشد و ۳ رشته دکتری دارد. اعضای هیات علمی دانشکده عمران در ابتدای این دیدار پس از معرفی خود به بیان دیدگاه ها، مشکلات، پیشنهادات، انتقادات، و درخواست های خود در حضور سرپرست دانشگاه شاهرود پرداختند.

اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی عمران به کمبود فضاهای آموزشی از قبیل کارگاه ها و آزمایشگاه ها در پردیس مهندسی فناوری به خصوص در بخش تحقیقاتی و تحصیلات تکمیلی اشاره کردند. توسعه زیرساختهای پژوهشی و توسعه همکاری های پژوهشی با سایر موسسات بویژه راه و ترابری، زیاد بودن تعداد دانشجویان دکتری و نبود  اتاق و فضایی مناسب جهت برگزاری جلسات دفاع آنان، نبود سالن امتحانات و آمفی تئاتر و ضعف در فراخوانی بورسیه ها از مواردی بود که در این جلسه اعضای هیات علمی به آن اشاره داشتند.

اعضای هیات علمی خواستار توجه بیشتر به تعاونی مسکن و مسائل رفاهی معیشتی، امکان بیمه تکمیلی دو سطحی، سهولت در اخذ وام، بهبود معیشت و امکان تهیه غذای جداگانه شدند.

در ادامه سرپرست دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح، ضمن استقبال از نظرات ارزشمند اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی عمران، خاطر نشان کرد: هر یک از شما با طرح موضوعات مفید از دیدگاه خود در اداره امور به ما کمک می کنید، و همین نظرات، پیشنهادات و راه حل های شماست که موجبات پیشرفت دانشکده عمران و دانشگاه را فراهم می سازد.

سرپرست دانشگاه شاهرود از مدیریت موفق آقای دکتر احمد احمدی اظهار خرسندی نمود و گفت: که به عنوان هیات علمی در پیش روی خود دانشجویانی را می بینم که انتظار دارند با کسب مهارت و دانش، توانمندیهای لازم برای یافتن کار  را کسب نمایند و وقتی سوالی دارند بتوانند به استاد در دانشکده مراجعه کنند. دکتر محمد مهدی فاتح گفت: چشم های نگران مردم به روی ما دوخته شده است که می توان با پژوهش برای حل معضلات کشور اقدام کرد.

وی در پاسخ به سوالات مطرح شده از جانب اعضای هیات علمی، اشاره کرد، که توسعه قراردادهای پژوهشی در شهرستان و کشور در دستور کار قرار دارد، و برای رفع کمبودهای پردیس، و ایجاد فضاهای تحقیقاتی، فعالیتهای عمرانی در پردیس با قوت پیش می رود. دکتر فاتح همچنین گفت: به امور رفاهی و معیشی کارکنان توجه ویژه داریم، و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با بانک تجارت دانشگاه شاهرود، کارت های اعتباری در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت تا با سهولت بیشتری بتوانند وام دریافت کنند.

سرپرست دانشگاه شاهرود، با اشاره به ساختمان مرکز کامپیوتر و رایانه، گفت: این ساختمان از ترم جاری جهت برگزاری امتحانات در پردیس مورد استفاده قرار خواهد گرفت، و ساختمان کتابخانه مرکزی با 2 آمفی تئاتر به زودی در محل پردیس مهندسی فناوری به بهره برداری خواهد رسید، که این آمفی تئاتر ها می تواند محل مناسبی جهت برگزاری جلسات دفاع دانشجویان دکتری قرار گیرد.

در پایان جلسه هر کدام از معاونین در حوزه تخصصی فعالیت خود، به سوالات مطرح شده از جانب اعضای هیات علمی پاسخ دادند. در رابطه با غذای جداگانه برای هیات علمی، معاونت دانشجویی، دکتر رمضان رمضانی اومالی مطرح کرد، که در دانشگاه فقط ۱۸ نفر متقاضی بوده اند، که اجرای آن مقرون به صرفه نیست. دکتر  محمد علی مولایی، معاون اداری مالی، به تسهیلات و امور مالی و بودجه دانشکده اشاره کرد، و  دکتر علی اکبر پویان در مورد گسترش همکاریهای علمی پژوهشی و تهیه روال برای فعالیتها و سیستم سازی مطالبی را مطرح نمود. دکتر محمد عطایی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، نیز به موارد آموزشی پرداخت.

 

 

12345



نظرات قبلی (2)