اخبار و رویدادها: مصاحبه با مدیر کل امور فرهنگی در مورد نقش فرهنگ در دانشگاه

مصاحبه با مدیر کل امور فرهنگی در مورد نقش فرهنگ در دانشگاه
سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۲۰:۵۵:۵۷

مصاحبه با مدیر کل امور فرهنگی در مورد نقش فرهنگ در دانشگاه

مصاحبه با مدیر کل امور فرهنگی در مورد نقش فرهنگ در دانشگاه



با توجه به اهمیت نقش فرهنگ در دانشگاه ها و تاثیری که  کانون های فرهنگی در محیط های دانشجویی دارند، روابط عمومی دانشگاه شاهرود در گفتگویی با مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه شاهرود، دکتر مهدی برادران، به بررسی این فعالیت ها پرداخت.


 پرسش اول را به این شکل مطرح می کنیم که:  نقش کانون های فرهنگی و هنری در این تعالی را چگونه ارزیابی می کنید؟

اهمیت و رسالت اجتماعی و فرهنگی در کنار کارکردهای علمی در دانشگاه ها ازاهمیت بالایی برخوردار است، و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، بی شک کانون های فرهنگی و هنری در دانشگاه ها، بخصوص در سالیان اخیر تلاش دارند تا بینشی وسیع و مبتنی بر جریان تکاملی فرهنگ اسلامی- ایرانی  را پیش روی ما قرار دهند. با توجه به اینکه در کانون ها، دانشجویان این رسالت را به عهده می گیرند، قطعاً در پیشبرد آن نیز موفق تر خواهند بود، چون فعالیت هایشان را براساس نیازهایی که دارند تنظیم می کنند، البته در این بین از راهنمایی های مدیران و نهادهای فرهنگی دانشگاه نیز بهره مند می شوند، تا این رسالت به بهترین نحو ممکن و در راستای موازین اسلامی به انجام برسد.


 روند انتخابات کانون های فرهنگی هنری، که در 28 اردیبهشت ماه جاری برگزار شد، چگونه بود؟

الحمدالله انتخابات امسال با اضافه شدن یک کانون جدید (دختران یاس)،  با حضور 11 کانون فرهنگی و هنری بسیار گرم و پرشور در دو بخش خواهران و برادران مقابل سلف مرکزی دانشگاه شاهرود، یکشنبه 28 اردیبهشت ماه 93 از ساعت 10:30 الی 14:00 برگزار گردید. در مجموع بیش از 3000 برگ رأی از صندوق ها خارج شد، و مورد شمارش قرار گرفت.

شایان ذکر است سرپرست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر فاتح و معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی جناب آقای دکتر قربانی نیز از این انتخابات بازدید به عمل آوردند، و با مسئولین و عوامل برگزاری انتخابات در فضایی صمیمی گفت و گو داشتند.  


اساس شکل گیری کانونهای فرهنگی و هنری را بفرمایید؟

به دنبال احساس نیازی که برای انجام فعالیت های فرهنگی در دانشگاه توسط خود دانشجویان وجود داشت، اولین آیین نامه مصوب شورای انقلاب فرهنگی در خصوص تشکیل کانونهای فرهنگی و هنری در دانشگاه ها ابلاغ شد، به مرور کانون ها در تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم تأسیس شدند، و با استقبال زیاد دانشجویان مواجه گردیند. در دانشگاه شاهرود نیز پس از تأسیس و توسعه کانون های فرهنگی و هنری، این مجموعه از سال 78 تاکنون،تحولات و دگرگونی های زیادی در کانون ها به خود دیده است، هم اکنون نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بر تعالی و پیشبرد کیفی امور کانون های فرهنگی و هنری تأکید دارد، که مشارکت همه جانبه دانشجویان را می طلبد.


نتیجه انتخابات اخیر به چه صورت اعلام می گردد؟

بلافاصله بعد از انتخابات، آرا با حضورمسئولین برگزاری، نمایندگان کاندیداها، ناظرین انتخابات و مسئولین صندوق ها، از ساعت 14.30 شمارش و نتایج آن اعلام گردید، شورای مرکزی منتخب کانون های فرهنگی و هنری در اولین جلسه، دبیر کانون را با رأی اکثریت اعضا، انتخاب می کنند، و رسماً فعالیت خود را آغاز می نمایند، در همین ابتدا هر کانون برنامه های مد نظر خود را در یک سال فعالیت کانون به امور فرهنگی اعلام می کند، و پس از بررسی و تأیید فعالیت ها، رسماً از مهر ماه با ورود دانشجویان در سال تحصیلی جدید اجرای برنامه کانون ها آغاز می شود.

12345