اخبار و رویدادها: مراسم معنوی اعتکاف بزرگ دانشگاهیان در شاهرود

مراسم معنوی اعتکاف بزرگ دانشگاهیان در شاهرود
سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۴:۳۰:۳۴



مراسم معنوی اعتکاف بزرگ دانشگاهیان در شاهرود


مراسم معنوی اعتکاف با حضور بیش از 300 نفر از دانشگاهیان، در دو گروه خواهران در مسجد النبی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، و برادران در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه شاهرود برگزار گردید. ثبت نام از دانشجویان برای شرکت در این مراسم معنوی از 7 اردیبهشت آغاز و تا 20 اردیبهشت ادامه یافت. این مراسم ویژه پسران، در دانشگاه شاهرود، طی روزهای 23 الی 25 اردیبهشت ماه همراه با برنامه های  متنوع فرهنگی – معنوی، شامل: برگزاری جلسات حلقه معرفت، مشاوره های دینی، جلسات تدبر در قرآن، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی، برپایی میز گردهای دانشجویی، جلسات پرسش و پاسخ و برگزاری نماز جماعت، مسابقه کتابخوانی، محفل انس با قرآن کریم، شرح و تفسیر قرآن کریم، قرائت ادعیه، تصحیح قرائت نماز، جشن ولادت حضرت علی (ع)، مراسم وفات حضرت زینب (س)، و اعمال ام داوود توسط مبلغین دینی و روحانیون حاضر در مراسم معنوی اعتکاف (حجت الاسلام دکتر موسوی نسب، حجت الاسلام مهندسی قرائی و حجت الاسلام آقایی) صورت پذیرفت. در پایان این مراسم معنوی به قید قرعه به 5 نفر از دانشجویان کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و به 14 نفر از دانشجویان هدایای نقدی اعطا شد و جمعی از معتکفین پسر بعد از پایان مراسم معنوی اعتکاف در مزار شهدای گمنام دانشگاه حضور و با قرائت زیارت عاشورا به راز و نیاز پرداختند.

این مراسم ویژه دختران، در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، طی روزهای 23 الی 25 اردیبهشت ماه همراه با برنامه های  متنوع فرهنگی – معنوی، شامل: قرائت یک جز قرآن کریم، حلقه معرفت با موضوع پاسخ به سوالات احکام با حضور مبلغین (خانم ها احمدی و آجودانی)، برگزاری نماز جماعت، پخش کلیپ سبک زندگی، حلقه معرفت با موضوع مهدویت با حضور خانم فرهادی، برگزاری مناجات حضرت امیر (علیه السلام)، ایستگاه تصحیح قرائت نماز، ایستگاه مطالعه و مشاوره، برگزاری حدیث کساء، حلقه های معرفت با موضوع ازدواج، و پرسش و پاسخ و مشاوره با حضور خانم حسینی از تهران، اعمال ام داوود با مداحی آقای صادقی برگزار گردید. در ادامه با برگزاری دعای کمیل و قرعه کشی سفر معنوی کربلا، این مراسم معنوی به پایان رسید.

شایان ذکر است که سرپرست دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح، امام جمعه شهرستان شاهرود و اساتید و معاونین دانشگاه باحضور در بین دانشجویان نشست های صمیمی برگزار کردند.


12345