اخبار و رویدادها: امضا تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه شاهرود و مرکز پژوهش های مجلس

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه شاهرود و مرکز پژوهش های مجلس
شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۶:۴۱:۲۰



امضا تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه شاهرود و مرکز پژوهش های مجلس


دکتر کاظم جلالی، نماینده مردم شهرستان شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه، 24 اردیبهشت ماه جاری با  هیات رئیسه دانشگاه شاهرود دیدار کرد. سرپرست دانشگاه، دکتر محمد مهدی فاتح، ضمن تبریک ولادت حضرت امیرالمومنین، به دکتر جلالی خوشامد گفت.

دکتر فاتح بر توسعه مناسبت های علمی-پژوهشی دانشگاه برای حل معضلات شهر و کشور اشاره تاکید کرد و در همین راستا خواست که تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه و مرکز پژوهش های مجلس نهایی شود. ایشان به راهکارهای ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و توسعه قراردادهای پژوهشی توجه نمود و خواست که دکتر جلالی در پیشبرد این امور کمک نماید. سرپرست دانشگاه همچنین به فضای آموزشی-فرهنگی معدن دهملا اشاره داشت و از همکاری اداره راه شهرستان، جهت بازسازی جاده دسترسی این مجموعه استقبال نمود. در ادامه بحث، سرپرست دانشگاه، خواستار اقدام موثر مجلس در مورد حمایت از بودجه صندوق های رفاه دانشجویی شد و صندوق های رفاه دانشجوییرا برای رسیدگی به دانشجویان مفید دانست. دکتر فاتح با تاکید بر مشکلات اسکان دانشجویان دختر، توسعه بیشتر خوابگاه ها و کمک خیرین جهت نهضت خوابگاه سازی را درخواست نمود.

دکتر محمد مهدی فاتح، تعداد طرح های ملی در دست اقدام دانشگاه شاهرود را 38 مورد دانست و اظهار امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل دانشگاه، توسعه یابد. همچنین توسعه رشته های پرتقاضا و پرکاربرد در بخش مجازی دانشگاه شاهرود را موثر و راهگشا دانست. افت تحصیلی دانشجویان از دیگر مواردی بود که سرپرست دانشگاه به آن اشاره کرد .

دکتر جلالی نیز در ادامه بحث، ضمن تبریک ولادت امیرالمومنین، گفت: ان شا الله در ماه رجب که ماه بندگی و عبادت است، همه ما بندگی خدا را کنیم. دکتر جلالی به روحیه سرپرست دانشگاه و شور و نشاطی که ایجاد شده اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این جلسات، ادامه دار و منظم باشد. نماینده شهرستان شاهرود، دانشگاه را جای مهمی دانست و گفت: من به فضای دانشگاه علاقه مندم و در خدمت مجموعه دانشگاهی هستم.

دکتر جلالی بر امضای تفاهم نامه بین دانشگاه و مرکز پژوهش های مجلس اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه به زودی و با حضور سرپرست دانشگاه در تهران امضا خواهد شد. ایشان خطاب به هیات رییسه دانشگاه گفت: هر زمان که طرح ارتباط با صنعتی در دانشگاه آماده شود، هماهنگی با وزیر، جهت برقراری جلسه و پیشبرد امور با حضور خود بنده انجام خواهد شد. ایشان تاکید کرد که دانشگاه باید در عرصه حل مشکلات شهر وارد شود و کار کارشناسی باید در دانشگاه انجام شود. دکتر جلالی همچنین خواستار مشارکت دانشگاه در پروژه های صنعتی بزرگ شهرستان از جمله پروژه های فولاد و نیروگاه شد و گفت: مسایل اصلی کشور باید به دانشگاه برگردانده شود و متناسب با این موضوعات، هدایت دانشجو انجام شود.

ارتباط بین پارک علمی فناوری و دانشگاه از دیگر مواردی بود که دکتر جلالی به آن اشاره کرد و تاسیس شرکت های دانش بنیان را به عنوان پل بین صنعت و دانشگاه جهت تجاری سازی علوم، بسیار ضروری دانست. در ادامه بحث، دکتر جلالی تاکید کرد که نشاط سیاسی نباید از دانشگاه گرفته شود و دانشجو باید فضای نقد و ارائه نظر داشته باشد. ایشان ضمن تاکید بر حفظ شور و نشاط دانشجویی، وجود کرسی های آزاد اندیشی را در دانشگاه برای دانشجویان و اساتید لازم دانست و گفت: فضای داخل دانشگاه در مجموع فضای مناسبی است. 

 

12345