اخبار و رویدادها: برگزاری مراسم شب وداع و تشییع باشکوه شهدای گمنام در شاهرود

برگزاری مراسم شب وداع و تشییع باشکوه شهدای گمنام در شاهرود
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۲۳:۵۶:۵۰

 برگزاری مراسم شب وداع و تشییع باشکوه شهدای گمنام در شاهرود

مراسم شب وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس ساعت 21 سه شنبه 16 اردیبهشت ماه در سالن ورزشی فجر دانشگاه شاهرود با حضور پرشور دانشگاهیان و مردم شهیدپرور شاهرود برگزار گردید.

در این مراسم که امام جمعه و روحانیون شاهرود و جمعی از مسئولین شهرستان، دانشگاهیان ، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده های شهدا و ایثارگران حضور داشتند، پس از قرائت قرآن کریم، دکتر محمد مهدی فاتح ضمن خیر مقدم و ادای احترام به ساحت مقدس شهدای گمنام گفت: با ورود این شهدا، دانشگاه ما سراسر نور شد و ما مفتخر شدیم به این که دانشگاه شاهرود مرقد شهدا باشد.

وی با اشاره به مراسم استقبال باشکوه روز سه شنبه 16اردیبهشت دانشگاهیان در دانشگاه شاهرود از شهدای گمنام گفت: دانشگاه ما به استقبال دو کبوتر دلباخته رفت که اوج گرفتند و ما را به سمت خدا دعوت کردند.

سرپرست دانشگاه شاهرود ضمن تشکر از حضور خالصانه دانشگاهیان و مردم شهیدپرور شاهرود در مراسم استقبال و تشییع در دانشگاه اذعان داشت: مردم قدرشناس و ولایتمدار شاهرود فردا نیز در مراسم تشییع و تدفین با حضور حماسی خود بار دیگر با آرمان های امام و شهیدان تجدید میثاق می کنند.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم غیور، مسئولین دانشگاه و شهرستان برگزار گردید سخنران کشوری حجت الاسلام و المسلمین رسولی پور از موسسه سیره شهدا با اشاره به مقام شامخ شهدای گمنام و جایگاه شهدای دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از شهدا پرداخت.

در ادامه مراسم حاج غلام افشاری، مداح اهل بیت (ع) همراه با سینه زنی به ذکر مصائب و مدائح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت.

در این مراسم پرشکوه که از سوی ستاد دانشجویی استقبال از شهدا، بسیج دانشجویی و هیأت فاطمیون برگزار گردید پیکرهای مطهر شهیدان گمنام طی آئین ویژه ای در میان خیل عاشقان شهدا حرکت داده شد و دانشگاهیان این پیکرها را همچون نگینی در بر گرفتند و برای آنان به مرثیه سرایی و سینه زنی پرداختند.

پخش کلیپ و تصاویر مستند از شهدای گمنام، زیارت، مناجات، توسل و راز و نیاز تا اذان صبح در کنار پیکر این دو کبوتر سبکبال در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه شاهرود از دیگر برنامه های معنوی شب وداع با شهدای گمنام در دانشگاه شاهرود بود.

برپایه همین گزارش مراسم تشییع عمومی دو شهید گمنام از ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه 17 اردیبهشت از مقابل کانون بسیج شهرستان شاهرود به سمت چهار راه نادر با حضور جمعیت کثیری از مردم شهیدپرور این شهرستان همراه با مداحی و سینه زنی انجام شد و مردم غیور شاهرود دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس را بر دستان خود عاشقانه تشییع کردند و پیمانی دوباره با شهدا و امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب بستند.

این مراسم با اقامه نماز بر پیکر شهدا و تدفین در یادمان شهدای پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه شاهرود که با طراحی و معماری بدیع و زیبا به همبن منظور ساخته و آماده شده بود، دقایقی قبل از اذان ظهر به پایان رسید.

شهرستان شاهرود بیش از یک هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و یکی از شهرستان‏ های پیشتاز عرصه جهاد و شهادت در کشور است.

 

12345