اخبار و رویدادها: اهمیت برندینگ چیست؟

اهمیت برندینگ چیست؟
سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۶:۰۳:۵۷



اهمیت و تاثیر مقوله "برندینگ و مدیریت برند" در توانمند سازی اقتصاد دانش بنیان کشور


 

گفتگو با مهندس "یونس یونسیان" کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه شاهرود در خصوص اهمیت و تاثیر مقوله "برندینگ و مدیریت برند" در توانمند سازی اقتصاد دانش بنیان کشور و ترویج فرهنگ و روحیه کسب و کار در محیط های دانشگاهی و زمینه سازی ورود به بازارهای جهانی و ایجاد برندهای معتبر بین المللی:


"یونس یونسیان" کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه شاهرود در گفت وگو با عبداللهیان کارشناس روابط عمومی دانشگاه شاهرود، به زیر ساخت های ایجاد کسب و کار و شرکت های نوپا (استارتاپ)، با رسالت گسترش فرهنگ ایده پروری و ایجاد زیر ساخت های بنیادین اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت و کسب و کار اشاره کرد.

حضور برندهای معتبر ملی و جهانی زمینه ساز توسعه و رشد اقتصادی کشور

وی با اشاره به اهمیت تلفیق مباحث بینا رشته ای (interdisciplinary) در حوزه "برندینگ"، به اهمیت مقوله مدیریت دانش و شناسایی فرآیندها و زیرساخت های بنیادین در مقوله تجاری سازی ایده ها و تثبیت حلقه ارزش از "ایده تا بازار" تاکید کرد.

وی به مدل های کسب و کار نوپا و مدرن در کشور و اهمیت ایجاد برندهای برتر و ملی اشاره کرد و افزود: برندهای ایرانی و کسب و کارهای راه اندازی شده در ایران بخشی از هویت و اعتبار جامعه ایرانی و به ویژه حوزه کسب و کار هستند و هر کشوری با حضور برندهای معتبر و نام های تجاری بین المللی موجود در آن به بازارهای کسب و کار وارد می شود.

ایجاد زمینه و بستر مناسب برای استقرار و استحکام حضور برندهای معتبر ملی و جهانی در کشور می تواند زمینه ساز توسعه و رشد اقتصادی کشور باشد.

یونسیان ضمن تاکید بر حرکت به سمت شاخص های بین المللی در حوزه کسب و کار، به گسترش و توسعه برندهای ملی و بین المللی در کنار هم و ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی برای فروش کالاها و خدمات ایرانی اشاره کرد و گفت: تاسیس نهاد های پژوهشی و دانش بنیان در این راستا بوده و این گروه ها حرکت به سمت مدیریت دانش برند و ایجاد برندهای بین المللی و منطقه ای را مبنای کار خود قرار داده است.

وی جهت آشنایی دانشجویان با مفاهیم مدل های نوین کسب و کار، مفهوم برندینگ و گسترش نام تجاری، و طراحی استارتاپ های بومی به  برگزاری سلسله دوره های آموزشی در دانشگاه های کشور، در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کسب و کار و برون رفت از معضل بیکاری در کشور به عنوان مهمترین مولفه تشکیل ارگانیسم و اکوسیستم اقتصاد مبتنی بر شرایط فعلی کشور تاکید کرد و گفت: پیاده سازی این مدل ها برای شرکت های ریسک پذیر و مخاطره جو اساس زیر ساخت اقتصاد مقاومتی می باشد.

اهمیت ایجاد برندها ی برتر و ملی

یونسیان با اشاره به اهمیت تلفیق مباحث بینا رشته ای در حوزه برندینگ با تاکید بر مقوله مدیریت دانش و شناسایی فرآیندها و زیرساخت های بنیادین در مقوله تجاری سازی ایده ها و تثبیت حلقه ارزش از ایده تا بازار ضمن اشاره به مدل های کسب و کار نوپا و مدرن در کشور به اهمیت ایجاد برندها ی برتر و ملی پرداخت و گفت:  برندهای ایرانی و کسب و کارهای افتتاح شده در ایران بخشی از هویت و اعتبار جامعه ایرانی و به ویژه حوزه کسب و کار هستند، هر کشوری با حضور برندهای معتبر و نام های تجاری بین المللی موجود در آن به بازارهای کسب و کار وارد می شود. ایجاد زمینه و بستر مناسب برای استقرار و استحکام حضور برندهای معتبر ملی و جهانی در کشور می تواند زمینه ساز توسعه و رشد اقتصادی کشور باشد.


12345