اخبار و رویدادها: اعلام آمادگی بسیج دانشجویی جهت برگزاری مراسم شهدای گمنام دانشگاه

اعلام آمادگی بسیج دانشجویی جهت برگزاری مراسم شهدای گمنام دانشگاه
چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۲:۳۴:۵۳

اعلام آمادگی بسیج دانشجویی جهت برگزاری مراسم شهدای گمنام دانشگاه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود برنامه های تشییع و تدفین شهدای گمنام را تشریح کرد

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود ضمن تشریح روند هماهنگی های انجام شده در راستای تحقق حضور شهدای گمنام در دانشگاه شاهرود گفت:  با عنایات حضرت ولی عصر (عج) و بعد از تلاش مجدانه مسئولین دانشگاه و پیگیری های بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود پس از چند سال، حضور پیکر های مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه و تشییع و تدفین آنان در پردیس دانشگاه محقق شد.

مرتضی نظری ادامه داد:خداوند متعال را شاکریم که ما را به میهمانی با صفای شهدا دعوت کرد، تا بتوانیم جرعه ای از شراب عشق و انتظار را سر بکشیم و میزبان شهدایی باشیم که در مسیر جاده ولایت تا شهادت به منزلگاه عندربهم یرزقون رسیدند.

وی با اشاره به رشادت های شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی در راه حفظ ارزش ها و آرمان های نظام مقدس اسلامی اذعان داشت: اصحاب عاشورایی حضرت روح الله، شهدای عزیز ما از همه چیز گذشتند تا ما به هرچه می خواهیم برسیم، قامت راست کردند تا قامت ما خم نشود، به نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، شهدا رفتند تا ما بمانیم و امروز مائیم و حفظ ارزش های دفاع مقدس و شهدا، مائیم و اطاعت از منویات ولایت، مائیم و کوله باری از مسئولیت هایی که شهدای عزیز ما با رفتن شان آن را بر دوش ما جوانان و دانشگاهیان نهادند.

مرتضی نظری با اشاره به حمایت های بی دریغ مسئولین شهرستان، به ویژه مسئولین دانشگاه و همراهی دانشجویان و دانشگاهیان و همه ی کسانی که درتحقق این امرتلاش نمودند، ازعموم مردم شهید پرور و دانشگاهیان شهرستان شاهرود، جهت حضور در برنامه های ستاد دانشجویی استقبال از شهدای گمنام دعوت کرد.

وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی کامل دانشگاه و بسیج دانشجویی جهت برگزاری پرشکوه این مراسم، به تشریح برنامه های این آئین پرداخت و گفت: این مراسم با استقبال از شهدای گمنام، با حضور دانشگاهیان و عموم مردم ساعت 11صبح سه شنبه 16 اردیبهشت از درب مقابل سلف سرویس دانشگاه شاهرود همراه با نماز جماعت ظهر و عصر آغاز شده و پیکرهای شهدای گمنام تا نماز مغرب و عشاء جهت زیارت عموم مردم و دانشگاهیان محترم در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه حضور خواهند داشت.

سپس مراسم شب وداع با شهدا را از ساعت 20:30 سه شنبه در سالن ورزشی دانشگاه شاهرود خواهیم داشت و در ادامه حضور پیکرهای شهدا در مسجد دانشگاه جهت زیارت و مناجات سحری در کنار پیکرهای شهدا از ساعت 1 بامداد الی 4 صبح روز چهارشنبه 17 اردیبهشت خواهد بود.

عضو ستاد دانشجویی استقبال از شهدای گمنام گفت: تجمع و تشییع عمومی با حضور آحاد مردم شهیدپرور شاهرود از کانون بسیج شهرستان واقع در خیابان امام (ره) که معراج الشهدای شاهرود در ایام دفاع مقدس بود، از ساعت 9 صبح چهارشنبه 17 اردیبهشت آغاز و ادامه مراسم تشییع تا یادمان شهدای گمنام دانشگاه شاهرود واقع در خیابان ورودی پردیس دانشگاه و روبری دانشگاه پیام نور همراه با برگزاری نماز بر پیکر شهدا و تدفین شهدا در یادمان، ساعت 10:30چهارشنبه خواهد بود.

وی همچنین گفت: برنامه یادبود شهدای گمنام چهارشنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء، در محل مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با حضور مردم شهیدپرور برگزار می شود.

 

12345