اخبار و رویدادها: ارتباط دانشگاه با صنعت از زبان اعضای هیات علمی دانشگاه شاهرود

ارتباط دانشگاه با صنعت از زبان اعضای هیات علمی دانشگاه شاهرود
پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۳:۴۳:۱۹



اعضای هیات علمی در دیدار با سرپرست دانشگاه شاهرود، به مشکلات و راه حل های موجود در بحث ارتباط با صنعت پرداختند.


جلسه ارتباط دانشگاه با صنعت با حضور سرپرست، اعضای هیات علمی و تعدادی از مدیران دانشگاه شاهرود، دوشنبه اول اردیبهشت ماه جاری برگزار گردید. اعضای هیات علمی و کارشناسان این حوزه در دیدار با سرپرست دانشگاه شاهرود، به مشکلات و راه حل های موجود در بحث ارتباط با صنعت پرداختند. در این جلسه، دکتر بهزاد تخم چی، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه به تشریح چالش های ارتباط دانشگاه با صنعت پرداخت و در مورد آیین نامه ها و اساسنامه های موجود، توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر محمد مهدی فاتح در این جلسه که با حضور چشمگیر اعضای هیات علمی و فعالان ارتباط با صنعت برگزار شد، ضمن تاکید بر آسیب شناسی موضوع و استفاده از نظرات کارشناسان و اعضای هیات علمی، به مشکلات نحوه مدیریت، نحوه ارتباط با صنعت و نحوه عقد قراردادها اشاره کرد و تاکید کرد که اگر راه حل و ایده ای در این خصوص باشد استفاده می کنیم.

نحوه تشکیل و روال اجرایی شرکت های دانش بنیان و سوق دادن اعضای هیات علمی به سمت پژوهش هدفمند، از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود. اعضای هیات علمی در یک بحث تخصصی، خواستار برنامه ریزی در راستای تخصیص بودجه پژوهشی به دانشگاه و اعضای هیات علمی برای انجام پروژه های آینده نگر شدند و تاکید داشتند که اگر بخواهیم به دانشگاه دانش بنیان تبدیل شویم، باید امکاناتی را برای عضو هئیت علمی فراهم کنیم.

شرکت کنندگان در این جلسه به ضرورت تربیت کار آفرین و همچنین ضعف دانشگاه در زمینه مسائل حقوقی اشاره کردند و خواستار پیگیری فعال دانشگاه در این زمینه شدند. در این جلسه با تاکید به سوق دادن اعضای هئیت علمی به سمت پژوهش، بر این نکته تاکید شد که قراردادها و فعالیت پژوهشی خارج از دانشگاه می بایست در ارتقاء و ترفیع اعضای هیات علمی دیده شود تا بتوانیم یک دانشگاه دانش محور داشته باشیم. از نکات قابل تامل در این جلسه اشاره به دانشگاه های نسل سوم و چهارم بود و در همین راستا تاکید شد که بحث آموزش نباید مغفول بماند و دانشگاه باید کار آفرین تربیت  کند.


با توجه به اهمیت موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت و با تاکید مدیریت دانشگاه در پیگیری پیشنهادات و بهبود مستمر سیستم، روابط عمومی دانشگاه به دسته بندی پیشنهادات مطرح شده در این جلسه پرداخته و به زودی برای شرکت کنندگان و اعضای هیات علمی دانشگاه ارسال خواهد نمود. هدف از این کار، رسیدن به یک طرح جامع و قابل پیاده سازی در زمینه ارتباط فعال و هدفمند دانشگاه شاهرود با صنعت است. 


(این خبر تکمیل خواهد شد)

روابط عمومی دانشگاه

 

12345