اخبار و رویدادها: بررسی فرآیند شکل گیری شرکت های دانش بنیان در دانشگاه شاهرود

بررسی فرآیند شکل گیری شرکت های دانش بنیان در دانشگاه شاهرود
پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۳:۳۲:۲۸

بررسی فرآیند شکل گیری شرکت های دانش بنیان در دانشگاه شاهرود

بررسی فرآیند شکل گیری شرکت های دانش بنیان در دانشگاه شاهرود



با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان در رشد و شکوفایی کشور و تولید علم به ثروت، سمینار بررسی فرآیند شکل گیری و ارزیابی شرکت های دانش بنیان، چهارشنبه 3 اریبهشت ماه جاری در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی معدن دانشگاه شاهرود با حضور سرپرست دانشگاه شاهرود برگزار گردید.

دکتر حمید هراتی زاده مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان سمنان در این سمینار به بررسی فرآیند شکل گیری و ارزیابی شرکت های دانش بنیان پرداخت. وی جذب و تبدیل ایده به محصول و مشاغل پایدار، تجاری سازی علم ودانش، تجاری سازی یافته های پژوهشی، توانمندسازی دانش آموختگان به منظور ورود به فضای کسب و کار، حمایت و هدایت در جهت نوآوری ها و تولید فناوری های برتر را از جمله اهداف شرکت های دانش بنیان دانست. مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به اینکه یک شخص نمی تواند به تنهایی تمامی فعالیت ها را در یک شرکت به انجام برساند، سازمانی بودن یک شرکت دانش بنیان را مهم ترین مساله قابل توجه دانست.

دکتر هراتی زاده با اشاره به انواع شرکت های دانش بنیان، فرآیند تشکیل، شرایط ارزیابی و فرآیند اجرایی شرکت های دانش بنیان را عنوان کرد و مهمترین سند نوشته شده ای که تمام جنبه های مختلف کسب و کار را پیش از راه اندازی بررسی می کند، ایجاد یک طرح کسب و کار دانست. وی همچنین کم توجهی به بازار یابی در روند شرکت های دانش بنیان را یک نقص دانست و خاطر نشان کرد: رصد فناوری مهم است و یک شرکت نوپا باید هوشمندانه عمل کند و آینده را مدنظر قرار دهد.

دکتر هراتی زاده در فرآیند شرکت های دانش بنیان یکی از شاخص های ارزیابی برای ادامه حمایت های مالی را ارائه محصولی متفاوت با قبل و قابل فروش در هر 2 سال دانست.

وی در پایان با توجه به نقش قابل توجه هزینه بدست آمده از علم و دانش در اقتصاد کشور، خواستار حضور دانشگاه و اعضای هیات علمی و استفاده از زیر ساخت هایی مثل پارک علم و فناوری شد.

در ادامه این سمینار به پاسخگویی برخی از سوالات اعضای هیات علمی در رابطه با مراحل مختلف شرکت های دانش بنیان پرداخته شد.


اسلایدهای مربوط به فرایند شکل گیری و ارزیابی شرکت های دانش بنیان از طریق روابط عمومی برای اعضا هیات علمی دانشگاه ارسال خواهد شد. 

12345