اخبار و رویدادها: دکترنصیری: انتخاب روسای دانشگاه ها در کشور انتخاب اکثریت است

دکترنصیری: انتخاب روسای دانشگاه ها در کشور انتخاب اکثریت است
چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳- ۱۵:۳۲:۴۰

دکترنصیری: انتخاب روسای دانشگاه ها در کشور انتخاب اکثریت است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم گفت: علم نقش نخست در توسعه همه جانبه و کسب ثروت در جامعه دارد و افزایش بودجه علمی و دانشگاهی، نیازمند توجه بیشتر و حمایت مجلس و دولت است.

دکتر سعدالله نصیری قیداری صبح امروز چهارشنبه 20 فروردین در مراسم تودیع رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه شاهرود در تالار شقایق این دانشگاه افزود: ایرانی با تکیه بر دانش، تعهد و آموزه های دینی خود بر تارک دنیا می درخشیده است و برای بازیابی دوباره این افتخارات ، به همدلی ، همکاری و تلاش همگانی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه یک مغز متفکر و دانشمند می تواند به اندازه تمام ذخایر و منابع معدنی تاثیرگذار و مولد ثروت باشد ،تاکید کرد : باید در سایه اعتماد به جوانان مستعد کشور به آنها میدان داد و حمایت کرد ،تا شاهد تحولات عظیم و توسعه همه جانبه باشیم.

دکتر نصیری قیداری دین اسلام و منبع عظیم وحی الهی را سرچشمه تمام دانش ها دانست و افزود: توسل به این منبع الهی و آموزه های دینی، تضمین کننده تولید علم، دانش و ثروت در کشور برای ایرانیان است، چرا که توسعه همه جانبه با آیات الهی هیچگونه تناقضی ندارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: باید برای تحقق اهداف این سال، با محوریت تولید علم و ثروت، تلاش همگانی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه در دوران خفقان علمی اروپا و غرب، دانشمندان مسلمان و ایرانی بسیاری، پرچم علم را به دست داشتند، گفت : حکومت دینی ما توجه به پایه آموزه های دینی و قرآنی را،محور توسعه علم و دانش می داند.

معاون وزیر علوم از تلاش های دکتر علی مرادزاده در هشت سال گذشته برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه شاهرود تقدیر و اظهار امیدواری کرد دکتر محمدمهدی فاتح سرپرست جدید این دانشگاه که فردی انقلابی و تاثیرگذار، با سوابق مدیریت دانشگاهی است بتواند، سرعت بیشتری به رشد و توسعه این دانشگاه بدهد.

12345