اخبار و رویدادها: نهمین نشست تجربه ناب باحضور غلامرضاابراهیمیان دردانشگاه شاهرودبرگزارشد

نهمین نشست تجربه ناب باحضور غلامرضاابراهیمیان دردانشگاه شاهرودبرگزارشد
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲- ۱۵:۲۴:۲۹



نهمین نشست از سلسله نشست های تجربه ناب با حضور غلامرضا ابراهیمیان مؤسس و بنیان گذار سیم و کابل مغان در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود برگزار گردید.

در این مراسم که به همت انجمن علمی دانشجویی کارآفرینی دوشنبه 19 اسفندماه در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود برگزار گردید، موسس و بنیان گذار سیم و کابل مغان در ابتدا به چگونگی شروع کسب و کار خود از سنین کودکی اشاره کرد و سپس به تشریح چگونگی شکل گیری ایده اولیه تاسیس شرکتی در حوزه ساخت سیم و کابل، مشکلات ابتدای مسیر و نحوه آغاز به کار آن پرداخت.

غلامرضا ابراهیمیان در ادامه با اشاره به این نکته که برای کارآفرین شدن فقط  تفکر کارآفرینی احتیاج است چرا که هر کسی توان انجام این کار را دارد تصریح کرد: سرمایه اولیه اگرچه شرط لازم است ولی کافی نیست، هر چند که بسیاری از کارآفرینان سرمایه اولیه برای شروع نداشتند.

وی با تاکید بر حفظ تعامل حتی با افراد مخالف گفت: تنها راه  پیشرفت و عملی شدن کارهای بزرگ تعامل است، انسان باید حتی با مخالفان خود به تعامل برخیزد.

مدیر عامل سیم و کابل مغان ضمن بیان خاطراتی از دوران سخت دانشجویی خود به این نکته اشاره کرد که دانشجویان ما باید با کاهش وابستگی های مادی و معنوی خود به والدین، طعم زندگی جدی را بچشند، چرا که زمان بسیار سریع می گذرد و فرصت های موفقیت از بین خواهند رفت.

این کارآفرین نمونه استان سمنان در ادامه ضمن بیان مشکلات اقتصادی امروز کارخانه خود و بدهی های ارزی که به لحاظ عددی برابر با دارایی های آن است، گفت:  طرح توسعه فعلی برای ما ریسک بسیار بزرگی بود، ولی همواره با تلاش بسیار بر این شرایط فائق آمده و در سال آینده تصمیم به استخدام بیش از 400 نیروی جدید داریم و فارغ التحصیلان مهندسی برق ، مکانیک  و مدیریت بیش ترین نیاز نیروی متخصص سیم و کابل مغان است.

مؤسس کارخانه سیم و کابل مغان در پاسخ به سؤال دانشجویی در مورد استفاده از نیروی متخصص خانم در این کارخانه گفت: تا به امروز به لحاظ عددی تفاوت زیادی در جذب نیروی متخصص به لحاظ جنسیت وجود نداشته و اولویت ما، توان و تخصص آن ها خواهد بود، چرا که امروز ما شاهد پیشرفت بانوان نیز در علوم و فنون مهندسی هستیم.

ابراهیمیان پس از پاسخ به پرسش های مجری برنامه و حاضران، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان تأکید کرد: من بسیار علاقه مندم تا با ایجاد طرح های مشترک، دانشجویان و اساتید به حل مشکلات صنعتی ما بپردازند و این تعامل برای طرفین بسیار مفید و لازم خواهد بود.

در پایان با حضور تنی چند از اعضاء هیأت علمی و دکتر قلی زاده مدیر انجمن های علمی دانشجویی از غلامرضا ابراهیمیان به عنوان چهره ماندگار در حوزه صنعت و کارآفرینی استان تجلیل به عمل آمد.

12345