اخبار و رویدادها: برگزاری دومین نمایشگاه مهندسی برق دانشگاه های منطقه 3در دانشگاه شاهرود

برگزاری دومین نمایشگاه مهندسی برق دانشگاه های منطقه 3در دانشگاه شاهرود
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲- ۱۱:۳۲:۱۳

برگزاری دومین نمایشگاه مهندسی برق دانشگاه های منطقه 3در دانشگاه شاهرود

انجمن علمی دانشحویی برق دانشگاه شاهرود، دومین نمایشگاه تخصصی مهندسی برق در استان سمنان را از 23 لغایت 25 فروردین ماه 93 در تالار شقایق‌های دانشگاه شاهرود برگزار می کند.

یکی از دغدغه‌های ذهنی تیم برگزارکننده‌ این نمایشگاه همواره این بوده است که چگونه می‌توان از دانش دانشجویان و علاقه‌مندان مهندسی برق آگاهی یافت و استعدادهای آنان را به مراکز صنعتی شناساند؟ چگونه می‌توان از ایده‌های نوین آنان آگاه شد؟ چگونه می‌توان از مفاهیم آکادمیکی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند، در جهت کاربردی نمودن و اجرایی شدن آن‌ها بهره برد؟ چگونه می‌توان از یک سو همراه با رقابتی سالم، شکاف بین دانشگاه‌ها با یکدیگر و از سویی دیگر شکاف عمیق بین مراکز آموزشی با مراکز صنعتی را کاهش داد؟

به گفته مرتضی حسینی، دومین نمایشگاه تخصصی مهندسی برق در استان سمنان با شرکت دانشگاه‌های منطقه‌ی 3 کشور شامل استان‌های سمنان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان، گیلان و مازندران و شرکت مراکز صنعتی کشور و دیگر علاقه‌مندان، همراه با برگزاری مسابقات، کارگاه‌ها و سمینارهای علمی پیرامون نمایشگاه گامی کوچک در جهت اعتلای میهن عزیز و همیشه سرفرازمان است.

قائم مقام نمایشگاه در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف شکوفایی استعدادها و ساماندهی و استفاده از این استعدادها در مراکز صنعتی و همچنین افزایش ارتباط صنعت با دانشگاه ها  برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قشر وسیع شرکت‌کنندگان در نمایشگاه را دانشجویان حوزه‌ مهندسی برق تشکیل می‌دهند، قرار است مسابقه‌ای  در این زمینه برپا شود که در خاتمه به برندگان جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌گردد.

حسینی ضمن ابراز امیدواری جهت برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه عنوان کرد: برگزاری کارگاه و سمینار توسط اساتید برجسته دانشکده مهندسی برق دانشگاه شاهرود و حضور انتشارات کتب دانشگاهی نیز از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

مدیر اجرایی نمایشگاه نیز درباره سابقه برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه سال گذشته که به همت مهندس محمد رئیسی از دانشجویان و فعالان دانشکده مهندسی برق دانشگاه شاهرود برگزار گردید، با استقبال خوب شرکت‌ها همراه بود به طوری که راه را برای برگزاری دومین دوره‌ آن هموار کرد.

بهرام مظهری در خصوص ثبت نام در نمایشگاه گفت: چگونگی ثبت نام و همچنین قوانین و ضوابط نمایشگاه، تاریخ برگزاری، جوایز غرفه‌های برتر و موارد دیگر، در وب سایت نمایشگاه به نشانی http://elecfest.shahroodut.ac.ir/ درج گردیده است.

مظهری در پایان ضمن تشکر از استقبال دانشجویان از نمایشگاه تخصصی مهندسی برق که مایه‌ مباهات شهرستان شاهرود است، از تمامی علاقه‌مندان برق دعوت کرد تا با حضور در این نمایشگاه از فرصت ایجاد شده حداکثر بهره را ببرند. 

12345