اخبار و رویدادها: برگزاری جلسات بحث آزاد به زبان انگلیسی در دانشگاه شاهرود

برگزاری جلسات بحث آزاد به زبان انگلیسی در دانشگاه شاهرود
یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲- ۱۵:۱۶:۲۶

برگزاری جلسات بحث آزاد به زبان انگلیسی در دانشگاه شاهرود

سه جلسه بحث آزاد به زبان انگلیسی با موضوعات مشخص در سه روز 14، 19 و 21 اسفندماه، توسط انجمن علمی دانشجویی زبان برگزار می‌گردد.

دبیر انجمن علمی دانشجویی زبان با اعلام این خبر درباره ماهیت  اینگونهجلسات گفت: به دلیل بین‌المللی بودن زبان انگلیسی، امروزه این زبان به یک ابزار ضروری برای ارتباط در سراسر دنیا تبدیل شده است. وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز، 1 میلیارد از جمعیت دنیا قادر به تکلم به زبان انگلیسی هستند و این رقم روز به روز در حال افزایش است و اینکه این زبان جایگزین زبان‌های دیگر نمی‌شود بلکه مکملی برای آن‌هاست،  افزود:هدف اصلی از برگزاری جلسات بحث آزاد به زبان انگلیسی Discussion) (Open تقویت مهارت  مکالمه و توانایی ارتباط با دیگران به زبان انگلیسی است. برگزاری این جلسات به صورت فشرده حتی می‌تواند بازدهی چند برابر کلاس های عادی را از نظر بهبود مهارت مکالمه داشته باشد.

میلاد محمود زاده همچنین گفت:با توجه به نظر سنجی‌های انجام گرفته شده توسّط انجمن علمی دانشجویی زبان از دانشجویان دانشگاه شاهرود، نبودن محیطی که در آن فضای واقعی زبان انگلیسی باشد یک ضعف به شمار می‌آمد، ما نیز تمام توان خود را در راستای پاسخگویی به درخواست دانشجویان در خصوص فراهم کردن فضای واقعی زبان انگلیسی به صورت کاربردی و استفاده هر چه بیشتر از این زبان صرف کرده‌ایم و تصمیم به برگزاری این جلسات گرفتیم.

وی در ادامه گفت: مطمئناً ایجاد تغییرات هدفمند در یک طرح و استفاده از تجربیات گذشته برای پیشرفت آن طرح لازم است. ازجمله تغییرات به وجود‌ آمده در برگزاری جلسات بحث آزاد به زبان انگلیسی می‌توان به اعلام موضوع مورد بحث هرجلسه و تداوم این جلسات به صورت هفتگی اشاره کرد، به همین دلیل، این برنامه بعد از اتمام تعطیلات نوروز، هر هفته با موضوعات جدید برای بحث به زبان انگلیسی ادامه دارد.

لازم به ذکر است که شرکت در این جلسات نیاز به ثبت‌نام نداشته و برای عموم دانشجویان علاقمند به زبان انگلیسی آزاد می‌باشد.

 

 

12345