اخبار و رویدادها: برگزاری نشست خبری هیأت رئیسه دانشگاه شاهرود با رسانه ها

برگزاری نشست خبری هیأت رئیسه دانشگاه شاهرود با رسانه ها
یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲- ۱۶:۰۶:۴۲



هیأت رئیسه دانشگاه شاهرود صبح امروز یکشنبه 13 بهمن ماه، همزمان با دهه فجر و در آستانه مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه، نشست خبری را با خبرنگاران برگزار کردند.

هیأت رئیسه دانشگاه شاهرود صبح امروز یکشنبه 13 بهمن ماه همزمان با دهه فجر و در آستانه مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه، نشست خبری را با خبرنگاران و نمایندگان صدا و سیما، خبرگزاری ها و مطبوعات برگزار کرد.

در ابتدای این نشست خبری که از ساعت 9 صبح در سالن جلسات کوثر سازمان مرکزی دانشگاه آغاز شد، دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام شهیدان، خجسته ایام دهه فجر را تبریک گفت و به تشریح دستاوردها و عملکرد دانشگاه شاهرود پرداخت.

وی با اشاره به تاریخچه مختصری از زمان تأسیس دانشگاه در سال 52 با یک رشته کاردانی استخراج معدن، با مدیریت بخش خصوصی و واگذاری آن به وزارت صنایع و معادن وقت در سال 54 ، این دانشگاه را مولود انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: رشد و بالندگی و توسعه و پیشرفت اصلی و اساسی این دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و این همه مرهون تلاش ها و زحمات و فداکاری های همه مردم عزیزمان اعم از دانشگاهیان، کارکنان، اساتید، رؤسا، مسئولان و خدمتگزارانی است که طی 40 سال گذشته برای رشد و ارتقاء این دانشگاه تلاش کرده اند.  

رئیس دانشگاه شاهرود در ادامه با مقایسه و تحلیل آماری وضعیت موجود دانشگاه با دو مقطع سال 84 و 57 رشد و توسعه دانشگاه را طی سال های اخیر، چشمگیر و غیر قابل مقایسه با سال 57 دانست و اذعان داشت: هم اکنون دانشگاه شاهرود 14 دانشکده دارای موافقت قطعی و 4 دانشکده دارای موافقت اصولی دارد و 13500 دانشجو در این دانشکده ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مشغول به تحصیل می باشند که 4000 دانشجو شبانه ( نوبت دوم) و بقیه در دوره های و مقاطع مختلف روزانه می باشند. از این تعداد حدود 30 درصد دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و جهت گیری دانشگاه در افق 1404 رسیدن به نقطه 50 درصدی برای تحصیلات تکمیلی می باشد.  

وی با اشاره به این که در حال حاضر 164 رشته و گرایش در دانشگاه دایر است، این عدد را در سال 84 ، 54 رشته عنوان کرد که رشد بیش از 3 برابری را نشان می دهد.

در ادامه هر یک از معاونان آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و پژوهشی به ارائه گزارش های مبسوط از حوزه تحت مسئولیت خود پرداختند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ های تفصیلی ارائه کردند.

شایان ذکر است به گفته دکتر محسن نظری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، مراسم چهلمین سال تأسیس دانشگاه شاهرود با هدف معرفی شهرستان و دانشگاه حضور رؤسای این دانشگاه از ابتدا تا کنون، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، دانشگاهیان و  میهمانان این آئین، 29 بهمن ماه در تالار شقایق های دانشگاه همراه با برنامه های ویژه ای همچون رونمایی از آرم، تندیس مراسم، کتاب و سرود رسمی دانشگاه و تقدیر از مسئولان و دست اندرکاران دانشگاه برگزار می شود.

مشروح این گزارش به زودی از طریق همین سایت، به اطلاع شما مخاطبان گرامی خواهد رسید.

12345