اخبار و رویدادها: نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲- ۰۹:۰۴:۰۳

نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

برگزاری نوزدهمین المپیاد غیر متمرکزعلمی دانشجویی کشور در قطب 3دانشگاهی به مرکزیت دانشگاه فردوسی مشهد

نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

داوطلبان محترم اطلاعیه را تا انتها مطالعه نمایید

برنامه امتحانی در ذیل این اطلاعیه می باشد

نظر به مصوبات شورای عالی برنامه ریزی المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال جاری، نوزدهمین المپیاد غیر متمرکز علمی دانشجویی در رشته های زبان وادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، حقوق، شیمی، فیزیک، علوم تربیتی، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 اردیبهشت ماه سال 1393  در 8 قطب دانشگاهی کشور برگزار خواهد شد. 

نحوه اجرای المپیاد غیر متمرکز در قطب ها

در طرح المپیاد غیرمتمرکز، همه دانشگاه‌های کشور به 8 قطب دانشگاهی تقسیم شده‌اند. براین اساس دانشگاه‌های واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان به مرکزیت دانشگاه فردوسی مشهد، قطب 3 را تشکیل می دهند.

در هر قطب به مرکزیت یک دانشگاه، معاون آموزشی یا نماینده تام الاختیار آن دانشگاه به عنوان دبیر کمیته اجرایی قطب به همراه معاونین آموزشی دانشگاه‌های موجود در قطب، کمیته اجرایی را تشکیل و امور جاری مربوط به برگزاری المپیاد غیرمتمرکز را انجام خواهد داد.

کمیته های علمی هر رشته (از رشته های 16گانه) با مشارکت 5 نفر از استادان مربوط در دانشگاه‌های قطب تشکیل خواهد شد. مسئول هر کمیته علمی یکی از استادان برجسته رشته خواهد بود که بوسیله سازمان سنجش معرفی شده و یا با همکاری معاون آموزشی مرکز قطب از میان رؤسای گروه یا دانشکده مربوط در دانشگاه‌های قطب تعیین می‌شود. مسئول هر رشته در هر قطب با همکاری کمیته علمی متشکل از اساتید دانشگاه‌های موجود در قطب درخصوص تهیه و جمع آوری سئوال‌های آزمون‌ها، جمع‌آوری اسامی دانشجویان شرکت کننده در المپیاد غیر متمرکز، تصحیح برگه‌های آزمون، جمع‌بندی و اعلام نتایج دانشجویان با مرکز المپیاد همکاری لازم را خواهند داشت.

دانشگاه های موجود در هر قطب، دانشجویان خود را به صورت یک تیم حداکثر 5 نفره در هر رشته به دانشگاه مرکز هر قطب، برای شرکت در آزمون غیر متمرکز که همزمان در تاریخهای 11 و 12 اردیبهشت ماه سال 1393 در مرکز هر قطب یا در دانشگاه های موجود هر قطب برگزار می‌شود، معرفی می‌کنند.

پس از برگزاری المپیاد غیرمتمرکز و استخراج نتایج از هر یک از قطب های دانشگاهی حداکثر یک تیم 5 نفره از برترین ها انتخاب و به مرکز المپیاد سازمان سنجش معرفی می شود تا در مرحله نهایی المپیاد که در مرداد ماه سال 1393 در تهران برگزار می شود به همراه منتخبان مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد (15 نفر اول) به رقابت بپردازند.

نحوه اجرای المپیاد در قطب 3 دانشگاهی

دانشگاه‌های قطب 3 (شامل دانشگاه‌های بیرجند - سبزوار - بجنورد - سمنان - علوم پایه دامغان، شاهرود، دانشگاه آزاد، مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی و ...) جهت مشارکت دانشجویان سال سوم به بالا در رشته‌های 16 گانه که حداقل 70 واحد درسی را در دانشگاه‌های قطب مربوط گذرانده باشند می بایست اسامی و مشخصات یک تیم حداکثر 5 نفره در هر رشته را همراه با یک قطعه عکس 4*3 پشت نویسی شده (نام و نام خانوادگی، رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل) از هـــر داوطلب جهـت صدور کارت ورود به جلسه آزمون، حداکثر تا پانزدهم اسفند ماه نود و دو (15/12/92) به دبیرخانه المپیاد در دانشگاه فردوسی مشهد ارسال نمایند. ضمنا" براساس مصوبه شورای برنامه ریزی المپیاد علمی - دانشجویی کشور در سال جاری،  به ازاء هر دانشجوی شرکت کننده در آزمون می بایست مبلغ (یک میلیون و چهارصد هزار ریال معادل یکصد و چهل هزار تومان) بابت هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون به دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه پرداخت گردد.

دانشجویان شرکت کننده می بایست یک روز قبل از آزمون با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر، جهت دریافت کارت شرکت در آزمون به دانشگاه فردوسی مشهد ( دبیرخانه المپیاد واقع در سازمان مرکزی دانشگاه، طبقه سوم، اتاق 437 ) مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است که پس از برگزاری مرحله مقدماتی، در نهایت یک تیم 5 نفره در هر رشته جهت شرکت در مرحله نهایی نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور به سازمان سنجش معرفی خواهد شد.

ضمنا" دبیرخانه المپیاد با شماره تلفن‌: 8802479 و نمابر 8836017-0511 هر روز هفته به جز پنجشنبه و جمعه از ساعت 8 الی 14 آماده پاسخگویی به سئوالات شما در رابطه با نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور می باشد.

برای مشاهده برنامه امتحانی المپیاد اینجا را کلیک کنید

 

12345