اخبار و رویدادها: بیانیه معاونت فرهنگی دانشگاه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

بیانیه معاونت فرهنگی دانشگاه به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲- ۱۵:۱۹:۰۳



بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شاهرود به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه

 

السلام علیک یا اباعبدالله

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شاهرود به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه

(سال 92)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

 وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند. مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)

 

 

  بیست‌ و هفتم آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، یادگار ارزشمند معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران امام خمینی‌(ره) و یادآور خاطره مجاهدت بزرگمردانی است که طی چندین دهه از تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی در راه نزدیکی و تفاهم قشر فرهیخته جامعه کوشیدند.

  ۲۷ آذر یادآور یکی از انسان های وارسته است که با خون مطهرش وحدت دو کانون علمی را رقم زد، شهید آیت الله دکتر مفتح (ره) در دوران سیاهی که از هر سو بذر کینه و قهر و دشمنی بین حوزه و دانشگاه پاشیده می شد از بطن حوزه علمیه بر آمد و منادی وحدت حوزه و دانشگاه شد.

  

حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پیشرفت و توسعه علمی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دارند و داشتن یک جامعه‌ی اسلامی پیشرفته‌ و مستقل، مستلزم هماهنگی، وحدت در اهداف و حرکت در جهت پیشرفت و بالندگی کشور است و انقلاب اسلامی با بهره گیری از دانشمندان متخصص و متعهد خود در عرصه های مختلف پیشرفت های چشمگیری به دست آورده که این دستاوردها حاصل اندوخته تمام نشدنی این دو منبع تاثیر گذار می باشد.

 معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شاهرود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با پیروی از منویات رهبر فرزانه حضرت آیت ‌الله ‌العظمی خامنه‌ای، آمادگی خود را در تحقق وحدت عملی حوزه و دانشگاه اعلام می دارد.

 

 

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شاهرود

12345