اخبار و رویدادها: پیام رئیس دانشگاه شاهرود به مناسبت روز دانشجو

پیام رئیس دانشگاه شاهرود به مناسبت روز دانشجو
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲- ۲۲:۱۳:۲۴



پیام رئیس دانشگاه شاهرود به مناسبت روز دانشجو

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا ابا عبد الله و علی الارواح التی حلت بفنائک

 

پیام رئیس دانشگاه شاهرود به مناسبت روز دانشجو

 

با سلام و درود به روح پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و ارواح طیبه شهدا به ویژه دانشجویان شهید 16 آذر 32 تاکنون و سلام بر ارواح پاک اساتید و دانشگاهیان شهید عرصه های جهاد علمی و فرهنگی کشور و با آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران.

شانزده آذر سالروز حماسه ضد استکباری که با یاد و خاطره شهیدان آذر شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا عجین گشته است را گرامی داشته و این روز بزرگ را به همه دانشجویان انقلابی و آزاده تبریک عرض می نمائیم. این روز یادآور خاطره ازخودگذشتگی دانشجویان فداکار و مبارزی است که در شانزدهم آذرماه سال 1332 همراه با دیگر دانشجویان انقلابی در اعتراض به دخالت های استعمارگران سینه خویش را آماج گلوله‌های دژخیمان رژیم منحوس پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از روح استکبار‌ستیزی، آزادی خواهی و عدالت طلبی فرزندان این مرز و بوم برای همیشه در تاریخ ثبت شود. امروز پس از گذشت شش دهه از آن فریاد ظلم ستیز، کارنامه جنبش دانشجویی مملو برگه های زرینی از تاریخ درخشان حماسه، مقاومت، جهاد و شهادت در دفاع از کیان میهن اسلامی است.

موفقیت‌های چشمگیر دانشجویان و دانشگاهیان در عرصه های مورد نیاز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور و نقش برجسته آنها در پیشرفت‌های علمی و فناوری بیانگر نقش موثر و پیشروی این قشر مهم جامعه در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی برای اقشار مختلف مردم در همه عرصه ها و برهه های حساس زمانی است. دانشجویان انقلابی و استکبار ستیز عصر حاضر همان دانشجویان آزاده، خلاق، حقیقت جو، قانونگرا و رزمندگان شهید عرصه های جهاد و دفاع مقدس می باشند که علی رغم فشارها، تحریم ها و ترورهای ناجوانمردانه دانشمندان و اساتید دانشگاهی، پی در پی از مرزهای هویت و اصالت میهن عزیز اسلامی خویش جانانه دفاع کرده و می‌کنند.

دانشجویان عزیز این دانشگاه همچون دیگر دانشجویان ایران اسلامی با نگرش افتخار آمیز به تاریخ گذشته خود، و لحاظ محدودیت های موجود و با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش خواهند داشت تا با همکاری اساتید متعهد و متخصص و دیگر همکاران خدوم دانشگاهی زمینه های تعالی و ارتقای میهن عزیز را در همه عرصه ها سبب شوند.

با امید به خداوند متعال و وعده حتمی حضرت حق زمین میراث صالحان و مؤمنان و شما فرزندان برومند ایران اسلامی خواهد بود. انشاء الله

 

دکتر علی مرادزاده

رئیس دانشگاه

                                                               (16 آذر 92)  

12345