اخبار و رویدادها: محفل سوگواران خورشید در دانشگاه شاهرود برگزار شد

محفل سوگواران خورشید در دانشگاه شاهرود برگزار شد
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲- ۱۴:۰۷:۴۳

محفل سوگواران خورشید در دانشگاه شاهرود برگزار شد

مدیریت امور فرهنگی دانشگاه شاهرود با همکاری هیئت اساتید و دانشگاهیان شاهرود- رایه البصیره- به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) سوگواره ای را 13 و 14 محرم برگزار کرد.

مدیریت امور فرهنگی دانشگاه شاهرود با همکاری هیئت اساتید و دانشگاهیان شاهرود- رایه البصیره- به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) سوگواره ای تحت عنوان محفل سوگواران خورشید را 13 و 14 محرم برگزار کرد.

در محفل اول که با عنوان نوا و نما 26 آبان مصادف با 13 محرم الحرام و با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه شاهرود، سخنانی را با موضوع ناگفته های کربلا ایراد نمود. پخش کلیپ عاشورایی به همراه عکس هایی از عزاداری مردم در شهرستان شاهرود، مداحی و همچنین اجرای نمایش آئینی و مذهبی ترنم باران با موضوع شهادت حضرت علی اصغر (س) از بخش های دیگر این برنامه معنوی بود.

همچنین همزمان با این سوگواره نشست هنری خط عاشورا با همکاری و حضور اساتید انجمن خوشنویسان شاهرود در ورودی تالار شقایق ها برگزار شد.

در پایان این مراسم نذوراتی که توسط اعضای کانون های فرهنگی و هنری در خوابگاه خواهران و محوطه دانشگاه آماده شده بود، بین عزاداران توزیع گردید.

در محفل شعر و شور نیز که ساعت 18:30 چهاردهم محرم برگزار شد،  شعر خوانی عاشورا با حضور شعرای شهرستان و تئاتر آئینی خرابه شام در تالار شقایق ها برگزار گردید.

 

12345