اخبار و رویدادها: انتخاب مقالات اعضای هیات علمی دانشکده مکانیک درفهرست مقالات داغ الزویر

انتخاب مقالات اعضای هیات علمی دانشکده مکانیک درفهرست مقالات داغ الزویر
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲- ۱۵:۱۶:۵۰



مقالات دکتر محسن نظری،دکتر محمدحسن کیهانی،دکتر محمود نوروزی و دکتر محمدمحسن شاهمردان از اعضاء هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک درفهرست مقالات داغ مجلات تخصصی مکانیک که در الزویر منتشر می شود، قرار گرفت

مقاله دکتر محسن نظری و دکتر محمدحسن کیهانی از اعضاء هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شاهرود تحت عنوان Experimental study of convective heat transfer and pressure drop of TiO2/water nanofluid  در فهرست 25 مقاله داغ و پراستناد مجله Int. Communications in Heat and Mass Transfer در جایگاه نوزدهم رده بندی گردید. مجله فوق در انتشارات الزویر منتشر می‌شود و یکی از مهم ترین مجلات تخصصی مرتبط با مبحث مکانیک سیالات و انتقال حرارت می‌باشد. در این مقاله برای نخستین بار به روش تجربی، انتقال حرارت نانوسیال تیتانیوم مورد بررسی قرار گرفته و بهبود انتقال حرارت ناشی از این ماده گزارش شده است. ضریب تاثیر این مجله 2.208 می‌باشد.

 

همچنین مقاله دکتر محمود نوروزی و دکتر محمدمحسن شاه‌مردان از همین دانشکده تحت عنوان Numerical investigation of viscoelastic flow around a circular cylinder نیز در فهرست 25 مقاله پراستناد مجله مکانیک سیالات غیرنیوتنی (J. of non-Newtonian Fluid Mechanics) در جایگاه چهاردهم رده بندی گردید. این مقاله در ماه های می تا آگوست سال جاری نیز جز مقالات پرخواننده این نشریه رده بندی شده بود. در این مقاله برای نخستین بار اثر خواص الاستیک بر تشکیل و تغییر فرکانس گردابه های کارمن پشت سیلندر مطالعه شده است. از جمله کاربردهای تحقیق حاضر می توان به نقش آن در بهبود عملکرد مبدل های حرارتی، بررسی امکان کاهش نیروی درگ در اطراف اجسام در اثر تغییر خواص الاستیک جریان و ارتقای دانش لازم جهت ساخت فلومترهای vortex shedding برای جریان های ویسکوالاستیک اشاره نمود.

شایان ذکر است مجله مکانیک سیالات غیرنیوتنی توسط انجمن رئولوژی آمریکا و در انتشارات الزویر منتشر می شود و مهم ترین مجله تخصصی مرتبط با مبحث مکانیک سیالات غیرنیوتنی به شمار می‌آید. ضریب تاثیر این مجله 1.567 می‌باشد.

 

 

 

 

 

12345