اخبار و رویدادها: برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام محمد باقر (ع) در دانشگاه شاهرود

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام محمد باقر (ع) در دانشگاه شاهرود
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲- ۱۱:۴۵:۴۱

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام محمد باقر (ع) در دانشگاه شاهرود

آئین سوگواری شهادت امام محمد باقر (ع) در دانشگاه شاهرود، همزمان با شب شهادت آن امام همام، برگزار شد.

آئین سوگواری و عزاداری شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه شاهرود، همزمان با شب شهادت آن امام همام، با حضور دانشگاهیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

در این مراسم که توسط هیأت دانشجویی فاطمیون از ساعت 19:20 الی 21:20 شنبه 20 مهرماه برپا گردید، حجت الاسلام سید محمد شیرنگی از فضلای حوزه علمیه قم ضمن اشاره به زندگینامه امام پنجم شیعیان،حضرت امام باقر (ع) و بر شمردن القاب و کنیه های آن حضرت،  در باب شخصیت، منش و سیره زندگی اجتماعی، سیاسی و عبادی حضرت امام باقر (ع) به ایراد سخن پرداخت و گفت: شالوده زندگی هر فرد به چگونگی ارتباط او با خدا است و ثمرات این ارتباط در زندگی اجتماعی فرد روشن می شود.

وی همچنین از ائمه اطهار (علیهم السلام ) به عنوان سرچشمه های زلال توحید نام برد و با ذکر مثال هایی این موضوع را تبیین کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه به دیگر ابعاد شخصیتی پنجمین آیت نور و هدایت اشاره کرد و با ذکر نمونه هایی از سیره اخلاقی امام باقر (ع) درباره شاگردان مبرز علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) سخنانی ایراد نمود.

بخش دیگر این مراسم مداحی و مرثیه سرایی حاج حسین یزدانی بود که سوگواران دانشگاهی با عزاداری و سینه زنی به پیشگاه حضرت امام محمد باقر (ع) عرض ارادت نموده و این مصیبت عظمی را به ساحت مقدس امام زمان (ع) تسلیت و تعزیت گفتند.

12345