اخبار و رویدادها: افتتاح وب سایت رسمی اولین کنفرانس ملی مهندسی اکتشاف منابع زیرزمینی

افتتاح وب سایت رسمی اولین کنفرانس ملی مهندسی اکتشاف منابع زیرزمینی
یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲- ۱۲:۳۲:۳۶

افتتاح وب سایت رسمی اولین کنفرانس ملی مهندسی اکتشاف منابع زیرزمینی

اولین کنفرانس ملی مهندسی اکتشاف منابع زیرزمینی از 19 لغایت 20 آذرماه 92 در دانشگاه شاهرود برگزار می شود.

اولین کنفرانس ملی مهندسی اکتشاف منابع زیرزمینی از 19 لغایت 20 آذرماه 92 به میزبانی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه شاهرود برگزار می شود.

دبیر اجرایی این کنفرانس با اعلام این خبر درباره  اهداف کنفرانس مذکور گفت: اکتشاف منابع زیرزمینی شامل مواد معدنی، مواد هیدروکربوری، آب و منابع زمین گرمایی است که این همه نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می­نمایند. علاوه بر این صنایع مختلف برای تولیدات خود نیازمند مواد خام مختلف زیرزمینی همانند مواد معدنی فلزی و غیرفلزی، نفت و مشتقات آن، آب و ... می­باشند. برای دستیابی به این مواد نخستین گام اکتشاف آن هاست. امروزه روش­های اکتشافی از حالت سنتی و معمول آن خارج شده و بحث به کارگیری روش­های نوین، پیچیده و فناورانه بسیار جدی شده است. این روش­ها همواره در حال توسعه بوده و به طور واضحی به ابعاد انها افزوده می­شود. از جمله اهداف این روش­ها کاهش هزینه های پروژه های اکتشافی است.

دکتر علیرضا عرب امیری افزود: در این راستا دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه شاهرود به عنوان یکی از قدیمی­ترین مراکز آموزش عالی در زمینه اکتشاف و استخراج مواد معدنی، آب و اخیراً نفت و گاز در کشور، با پشتوانه علمی و اجرایی قابل توجه به فراهم آوردن زمینه برگزاری یک کنفرانس ملی در زمینه اکتشاف منابع زیرزمینی که به عنوان یک کنفرانس مستقل تا کنون سابقه برگزاری آن در کشور وجود نداشته، اقدام نموده است.

وی ادامه داد: برگزاری این کنفرانس موجب تبادل آرا و اندیشه­های نوین صاحبنظران، محققان، مدیران و اساتیدی خواهد شد که سال های متمادی از عمر گرانقدر خود را در اعتلای این مرز و بوم به منظور اکتشاف منابع زیرزمینی نظیر موادمعدنی، هیدروکربور، آب و منابع زمین گرمایی سپری کرده اند و آنچه مشخص است گردآوری اطلاعات موجود در این زمینه به خصوص موارد مطالعاتی موفق از کاربرد روش های اکتشافی باعث پیشبرد اهداف کلان اکتشافی کشور و به تبع آن دستیابی به ذخایر مواد خام مورد نیاز برای توسعه کشور و قطع وابستگی خواهد شد.

دبیر اجرایی و عضو کمیته برگزار کننده کنفرانس، دیگر اعضاء کمیته برگزار کننده  را  دکتر علی مرادزاده رئیس کنفرانس، دکتر علی اکبر پویان دبیر سیاستگذاری کنفرانس، و دکتر ابوالقاسم کامکار روحانی دبیر علمی کنفرانس ذکر کرد و گفت: به یمن زاد روز با برکت منجی علام بشریت امام زمان (عج) وب سایت رسمی این کنفرانس به نشانی اینترنتی http://www.ncee2013.ir برای دریافت مقالات و ثبت نام متقاضیان آغاز به کار کرد و در حال حاضر در دسترس می­باشد.

 

12345