اخبار و رویدادها: اولین دانشجوی کارشناسی ارشدبیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه دانش آموخته شد

اولین دانشجوی کارشناسی ارشدبیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه دانش آموخته شد
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱- ۱۷:۱۴:۵۲

اولین دانشجوی کارشناسی ارشدبیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه دانش آموخته شد

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شاهرود با اعلام این خبر گفت: در دانشکده کشاورزی 126 دانشجوی کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند. از این تعداد 24 دانشجو در گرایش بیوتکنولوژی به کسب دانش و پژوهش اشتغال دارند

دکتر علی درخشان شادمهری رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شاهرود با اعلام این خبر گفت: در دانشکده کشاورزی 126 دانشجوی کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند. از این تعداد 24 دانشجو در گرایش بیوتکنولوژی به کسب دانش و پژوهش اشتغال دارند که 3 دانشجو از اولین دانش آموختگان این گرایش در بهمن ماه سال جاری از پایان نامه های خود با موفقیت دفاع کردند.

وی در ادامه درباره فارغ التحصیلان این گرایش گفت: دانش آموختگان بیوتکنولوژی کشاورزی مهارت های لازم برای تاسیس شرکت های دانش بنیان تابعه پارک های علم و فناوری و نیز توانمندی های لازم برای تاسیس شرکت های تولید گیاهان زراعی و نهال های عاری از بیماری، متحمل به تنش های زیستی (آفات، علف های هرز و بیماری ها) و تنش های غیر زیستی (شوری خاک، خشکی، آب گرفتگی، سمیت فلزات سنگین،...) را می یابند.

دکتر درخشان تصریح کرد: این  دانش آموختگان با معرفی ژن های جدید به دام و ماکیان می توانند امکان تولید واکسن های خوراکی در شیر و تخم مرغ، بهبود کیفیت گوشت و برقراری نسبت مناسب پروتئین به چربی را برقرار سازند. این ها تنها بخشی از فعالیت های محدود به محصولات کشاورزی است.

رئیس دانشکده کشاورزی، مهارت های لازم برای پاک سازی اراضی اطراف معادن از فلزات سنگین، ردیابی مواد منفجره و پاک سازی میادین نفتی از آلودگی های زیست محیطی را به کمک گیاهان و میکروارگانیسم ها به کمک شیوه های موسوم به phytoremediation و Remediation را از دیگر توانائی های دانش آموختگان این رشته ذکر کرد و ضمن اعلام آمادگی دانشکده کشاورزی جهت تعریف پروژه های مشترک با سایر دانشکده ها گفت: در کنار موارد بالا، شناسایی سودمندی و یا مضار استفاده از نانو ذرات در صنعت، محیط زیست و کشاورزی از توانمندهای دانشجویان این رشته است. 

 

12345