اخبار و رویدادها: 2طرح دانشجویان ارشدکنترل دانشگاه صنعتی شاهرود نامزد دریافت ایده برترشد

2طرح دانشجویان ارشدکنترل دانشگاه صنعتی شاهرود نامزد دریافت ایده برترشد
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱- ۱۵:۲۱:۳۶



دو طرح دانشجویان ارشد کنترل دانشگاه صنعتی شاهرود نامزد دریافت عنوان ایده برتر جشنواره بین المللی جوایز تحقیق و توسعه ایران شد.

دو طرح سامانه نمایشگر هوشمند تطبیقی جاده ها و کیس هوشمند رایانه با تغذیه محافظت شده و بدون وقفه حسین صفاری، دانشجوی ارشد کنترل دانشگاه صنعتی شاهرود نامزد دریافت عنوان ایده برتر جشنواره بین المللی جوایز تحقیق و توسعه ایران شد.

در این جشنواره که 11 مهر ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد این 2 طرح در بخش ایده جشنواره ارائه و در بانک اطلاعات ایده پردازان و کتاب جشنواره ثبت گردیدند.

شایان ذکر است آنچه در این طرح تیم تحقیقاتی مورد توجه قرار داده است، تأثیر قطعی برق در مورد رایانه ها بوده که در طرح کیس هوشمند در صورت قطع برق، کیس، مانیتور و کلیه مدارات جانبی خاموش نمی شوند و به روند کاری خود ادامه می دهد و کاربر می تواند اطلاعات خود را ذخیره نماید و برای مدت مشخصی به کار خود ادامه دهد. این کیس می تواند رایانه و دیگر مدارات متصل به رایانه از جمله مودم و پرینتر را صرف نظر از اینکه برق شهر وجود دارد یا خیر، برق رسانی نماید.

همچنین در این طرح قابلیت تجاری سازی و تولید انبوه با توجه به نیازسنجی و هزینه کم در مقایسه با یو پی اس ها درنظر گرفته شده است.

12345