اخبار و رویدادها: آغاز به کار یازدهمین کنفرانس ملی فیزیک ماده چگال در دانشگاه شاهرود

آغاز به کار یازدهمین کنفرانس ملی فیزیک ماده چگال در دانشگاه شاهرود
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱- ۱۱:۵۳:۱۷



یازدهمین کنفرانس ملی فیزیک ماده چگال ایران امروز 7 بهمن، در دانشگاه صنعتی شاهرود آغاز به کار کرد.

این کنفرانس که با میزبانی مشترک دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناوری  استان سمنان برگزار می شود، با خیر مقدم دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه به مدعوین در تالار شقایق های این دانشگاه فعالیت 2 روزه خود را آغاز کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به جایگاه علوم پایه در بین علوم دیگر گفت: متأسفانه در سال های اخیر در کشور به علوم پایه کم توجهی شده و اگر این علوم را از علوم مهندسی حذف کنیم چیزی از علوم فنی و مهندسی باقی نخواهد ماند.

دکتر ایرج کاظمی نژاد دبیر علمی کنفرانس به نمایندگی از دکتر اکبر زاده رئیس انجمن فیزیک ایران به میهمانان خوش آمد گفت و نوید تأسیس شاخه انجمن فیزیک چگال ایران را در این انجمن داد.

دکتر حمید هراتی زاده دبیر اجرایی انجمن، ضمن خیر مقدم به حضار، هدف از برگزاری این کنفرانس ها را پیوند تحقیقات علمی کشور با نیازها و چالش های موجود عنوان کرد.

در پایان بخش نخستین این افتتاحیه دکتر کاظمی نژاد دبیر علمی کنفرانس با اشاره به این که کنفرانس از تابستان 91 کلیک خورده، به روند انتخاب مقالات، سخنرانی ها و پوسترها اشاره کرد و گفت: در این همایش 65 مقاله در 4 سالن موازی ارائه می شود و 256 مقاله در قالب پوستر می باشد و 109 مقاله مردودی می باشند.

وی در پایان به رعایت اخلاق علمی و اساسنامه تصویب شده در این خصوص اشاره کرد و از تمامی همکاران خود خواست در کنار آموزش مسائل علمی به نسل علمی آینده کشور اخلاق علمی را نیز آموزش دهند.

 

   

12345