اخبار و رویدادها: انتشار 4 نشریه بین المللی در دانشگاه صنعتی شاهرود

انتشار 4 نشریه بین المللی در دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱- ۲۱:۵۵:۱۷

انتشار 4 نشریه بین المللی در دانشگاه صنعتی شاهرود

7 نشریه در دانشگاه صنعتی شاهرود با اعتبار علمی پژوهشی فعالیت می کنند که از این تعداد 4 نشریه به صورت بین المللی منتشر می شود.

دکتر علی اکبر پویان با اعلام این خبر افزود: یکی از شاخصه های علمی و رده بندی دانشگاهی تولید نشریه های علمی پژوهشی است که ما به عنوان یکی از دانشگاه های علمی بزرگ توانستیم با کار تیمی و 6مدیریت در بخش های مختلف حوزه معاونت پژوهشی و فناوری، پس از طی روال 8 ماهه الی یک ساله برای 7 نشریه (ژورنال) مجوز بگیریم.

معاون پژوهشی دانشگاه در ادامه به عملکرد این نشریات اشاره کرد و گفت: اولین نشریه دانشگاه نشریه دانشکده مهندسی معدن به زبان انگلیسی است با عنوانJournal of Mining and Environment که اعضای هیات تحریریه آن از سراسر دنیا هستند و رده بندی علمی پژوهشی،ISC  و SID را دارد و ان شاء الله تا پایان سال جاری رده بندی ISI را هم می گیرد. نشریه دوم این دانشکده در زمینه مهندسی تونل است با عنوان مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی . نشریه دیگر دانشگاه مجله دانشکده مهندسی مکانیک است با عنوان مکانیک سازه ها و شاره ها که رده بندی علمی پژوهشی وISC  را دارد به زبان فارسی و ویژه نامه آن به زبان انگلیسی است. نشریه بین المللی کامپیوتر و داده کاوی با عنوان Journal of AI and Data Mining، نشریه بین المللی برق و اتوماسیون با عنوان Journal of Intelligent Automation Systems، نشریه بین المللی دانشکده ریاضی که با عنوان Journal of Algebraic Systems منتشر می شود و هفتمین مجله علمی پژوهشی نشریه مهندسی آب و محیط زیست است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ان شاءالله تا پایان سال جاری 8 نشریه، به تعداد نشریات دانشگاه تهران و امیرکبیر در این دانشگاه منتشر و به جامعه علمی عرضه می شود.

12345