اخبار و رویدادها: پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 16 آذر روز دانشجو
پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱- ۱۸:۱۵:۲۵

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

پیام دکتر علی مرادزاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

بسم الله الرحمن الرحیم

 

السلام علیک یا ابا عبد الله و علی الارواح التی حلت بفنائک

 

پیام رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود

به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

 

سلام و صلوات الهی بر حضرت محمد مصطفی و خاندان پاک و مطهرشان و سلام بر حسین و اصحاب باوفایش.

با درود به روح مطهر حضرت امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی و ارواح طیبه شهدا به ویژه دانشجویان شهید، از 16 آذر 32 تا 22 بهمن 57 و از پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و سلام بر ارواح پاک دانشمندان و دانشگاهیان شهید عرصه های جهاد علمی و فرهنگی کشور و با آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران.

سالروز حماسه ضد استکباری 16 آذر همراه با یاد و خاطره شهیدان آذر شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا را گرامی داشته و این روز بزرگ را به همه دانشجویان انقلابی و آزاده تبریک عرض می نمائیم. این روز یادآور خاطره ازخودگذشتگی دانشجویان فداکار و مبارزی که در جریان اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در امور ایران در شانزدهم آذرماه سال 1332 همراه با دیگر دانشجویان انقلابی بپا خاسته و سینه خویش را آماج گلوله‌های رژیم منحوس پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از روح استکبار‌ستیزی، آزادی خواهی و عدالت طلبی فرزندان این سرزمین برای همیشه در تاریخ ثبت شود.

امروز پس از گذشت 59 سال از آن فریاد ظلم ستیز در برابر استبداد و استکبار، کارنامه جنبش دانشجویی مملو از اوراق زرینی است که هر کدام صفحه ای نورانی از تاریخ درخشان حماسه، مقاومت، جهاد و شهادت در این سرزمین اسلامی است.

دانشجویان و دانشگاهیان همسو با آرمان‌های دینی امت اسلام، یکی از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی در موج خروشان اقشار مختلف مردم بوده اند.

موفقیت‌های چشمگیر دانشجویان ایران اسلامی در عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور که سهم مهمی در پیشرفت‌های علمی و فناوری داشته‌ است، به اندازه ای مهم و مؤثر بوده است که دوست و دشمن به این توفیقات اذعان و اقرار داشته و دارند و این همه نشانگر ویژگی های منحصر به فرد این جنبش پویا و ماندگار است.

دانشجویان انقلابی و استکبار ستیز دوران انقلاب شکوهمند اسلامی همان دانشجویان بسیجی و رزمندگان شهید معرکه‌های جهاد و دفاع مقدس اند و دانشجویان خلاق عرصه‌های علم و نوآوری سالیان پس از جنگ همان پرچم‌داران ابتکار و رصد کننده مرزهای دانش امروز. نسل‌هایی که علیرغم فشارها، تحریم ها و ترورهای ناجوانمردانه دانشمندان و اساتید دانشگاهی، پی در پی از مرزهای هویت و اصالت میهن عزیز اسلامی خویش جانانه دفاع کرده و می‌کنند.

دانشجویان عزیز دانشگاه صنعتی شاهرود نیز همچون دیگر دانشجویان ایران اسلامی، در حالی که با افتخار و سربلندی به تاریخ گذشته خود می‌نگرند، دلی سرشار از شور و شعف و چشمی مالامال از نور و امید به سوی آینده این ملت مسلمان و انقلابی دارند، چراکه نمادهای عینی و مجسم میل به زندگی، پویایی، پیشرفت و سعادت ملت بزرگ ایران هستند. موفقیت های روز افزون دانشجویان این دانشگاه نیز گواه روشنی براین عقیده است.

با امید به خداوند متعال و وعده حتمی حضرت حق، تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج)، زمین میراث صالحان و مؤمنان و شما فرزندان برومند ایران اسلامی خواهد بود. ان شاء الله تعالی

 

دکتر علی مرادزاده

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود

16 آذر 91

12345