اخبار و رویدادها: فرهیختگی فرهنگی معیار انتخاب استاد در دانشگاه صنعتی شاهرود

فرهیختگی فرهنگی معیار انتخاب استاد در دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱- ۱۱:۰۲:۵۸

فرهیختگی فرهنگی معیار انتخاب استاد در دانشگاه صنعتی شاهرود

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در جلسه هم اندیشی اساتید که بیست ودوم آبان در سالن کوثر این دانشگاه برگزار شد گفت:یکی از معیار های مهم در جامعه امروز شاخص فرهیختگی است .

دکتر علی مراد زاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در جلسه هم اندیشی اساتید که دوشنبه بیست و دوم آبان در سالن اجتماعات کوثر این دانشگاه برگزار شد بیان داشت: یکی از معیارهای مهم در جامعه امروز شاخص فرهیختگی است که اساتیدمان را بر اساس آن جذب می کنیم.

در این جلسه که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی امام جمعه شاهرود به تبیین شاخصه های انسان فرهیخته پرداخت و خاطر نشان کرد انسان فرهیخته می بایست مدیریت زمان، مدیریت برخورد و قدرت تحلیل داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل فندرسکی سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: فرهیخته بودن منوط به معرفت، عقل و صداقت انسان نسبت به معبود و ارتباط با اوست.

دکتر صادق رحیمی شعرباف مسئول دفتر هم اندیشی اساتید در ابتدای این جلسه گفت: در جامعه دانشگاهی بعد فرهنگی به لحاظ نگاه جامعه به دانشگاه و ایفای نقش دانشگاه در پیشرفت کشور حائز اهمیت ویژه ای است.

در پایان این جلسه که با حضور چشمگیر اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود شریعتمدار تهرانی رئیس دانشکده علوم قرآنی شاهرود و مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه به معیارهای فرهیختگی از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه پرداخت.

 

12345