اخبار و رویدادها: ارائه دو مقاله داغ و پر استناد در زمینه مهندسی نفت توسط اساتید دانشگاه

ارائه دو مقاله داغ و پر استناد در زمینه مهندسی نفت توسط اساتید دانشگاه
یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱- ۱۲:۴۸:۵۴



مقاله دکتر علی مرادزاده و دکتر فرامرز دولتی ارده جانی از اساتید دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه در فهرست مقالات داغ و پر استناد یکی از مجلات معتبر مهندسی نفت قرار گرفت.

        عنوان این مقاله که در فهرست مقالات پر استناد مجله ISI مهندسی نفت(Journal of Petroleum Science and Engineering) قرار گرفته است، شناسایی و طبقه بندی رخساره های سنگی و ناهمگنی آنها در مخازن هیدروکربوری به کمک نشانگرهای لرزه ای، ‌داده های چاه نگاری و شبکه های عصبی مصنوعی است. این مقاله در شماره 83-82 سال 2012 این مجله به چاپ رسیده است. در این مقاله با استفاده از داده های لرزه نگاری سه بعدی و استخراج نشانگرهای مربوط، رخساره های سنگی مختلف و ناهمگنی های جانبی آنها در یک میدان نفتی کشورمان به کمک الگوریتم پیشنهادی و انواع مختلف شبکه های عصبی مورد بررسی قرار گرفته است و از نتایج حاصله برای اکتشاف و شناسایی هر چه بیشتر سنگ مخزن و تعیین محل چاه هایی که در آینده قرار است در میدان نفتی حفاری شوند بحث شده است. این نشریه از مجلات باسابقه و ISI در زمینه علوم و فنون نفت می­باشد که از سال 1987 توسط موسسه علمی الزویر(Elsevier)  منتشر می شود.

        همچنین مقاله رضا روکی دانشجوی دکتری معدن، دکتر فرامرز دولتی ارده جانی و دکتر علی مرادزاده از اعضای هیات علمی دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک و دکتر نوروزی هیأت علمی دانشکده مکانیک این دانشگاه در فهرست مقالات داغ و پر استناد یکی از مجلات معتبر فرآوری مواد معدنی قرار گرفت.

  عنوان این مقاله نیز که در فهرست مقالات پراستناد مجله بین المللی فرآوری مواد معدنی(International Journal of Mineral Processing) قرار گرفته است، تخمین سرعت سقوط ذرات کروی در داخل سیالات نیوتنی و غیرنیوتنی با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی می­باشد. این مقاله در شماره 111-110 سال 2012 این مجله به چاپ رسیده است. مقاله یادشده در صنعت حفاری نفت و گاز و ژئوترمال، فراوری مواد معدنی، سیستم­های انتقال چند فازی و ... کاربرد دارد. شایان ذکر است این نشریه نیز از مجلات باسابقه در زمینه فراوری مواد معدنی می­باشد که ازسال 1974 توسط موسسه علمی الزویر منتشر می شود.

12345