اخبار و رویدادها: باحضور مسئولین دانشگاه برگزار شد: مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود

باحضور مسئولین دانشگاه برگزار شد: مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱- ۰۹:۱۱:۳۵

باحضور مسئولین دانشگاه برگزار شد: مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود

آئین معارفه و توجیهی دانشجویان ورودی جدید با حضور مسئولین و مدیران دانشگاه و بیش از 1300 دانشجوی ورودی 91 دانشگاه صنعتی شاهرود، دوشنبه سوم مهرماه در تالار شقایق ها برگزار شد.

مراد زاده:

مسئولین دانشگاه خادم دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود تقارن آغاز سال تحصیلی دانشگاه را با دهه کرامت و هفته دفاع مقدس مبارک دانست و گفت: تداوم فعالیت های دانشگاه دستاورد خون شهیدان است و مسئولین دانشگاه خادم دانشجویان هستند.

علی مراد زاده در مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید با دانشگاه که در تالار شقایق های این دانشگاه برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان جدید و تبریک به آنان و گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام (ه) و شهدا را گرامی داشت و تاکید کرد: ما هر چه داریم از برکت خون پاک  شهیدان است.

دانشگاه محصول انقلاب و دستاورد خون شهیدان

وی دانشگاه را محصول انقلاب اسلامی و دستاورد خون شهیدان دانست و ابراز داشت: پاسداری و حفاظت از این دستاورد وظیفه دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان بخشی از موفقیت های دانشگاه در سال های گذشته خاطر نشان کرد: همه این موفقیت ها حاصل همکاری سالم و همه جانبه مسئولین و دانشگاهیان و نادیده گرفتن کمبود ها و تلاش و پشتکار و همت بی دریغ همه دانشگاهیان این دانشگاه بوده است.

مراد زاده همچنین از دانشجویان خواست در عمل به وظایف و تکالیف دانشجویی در سطح دانشگاه و جامعه، رعایت هنجارهای فرهنگی و اجتماعی و تلاش پیگیر در زمینه دانش افزایی و  علم آموزی کوشا باشند.

علم و معنویت دو عنصر اساسی برای موفقیت

حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به دانشجویان علم و معنویت را دو عنصر اساسی برای موفقیت دانست و گفت: علم بدون معنویت و عبادت بدون علم هر دو آفت است و باید جلوی چنین آفت هایی از دانشگاه گرفته شود.

وی همچنین از دانشجویان خواست همت های بلند داشته باشند و با تمرکز بر روی علم و معنویت و طی مدارج عالی علمی، در طول مدت دانشجویی در مورد مسائل اساسی زندگی خود مانند ازدواج تفکر و برنامه ریزی کنند.  

آشنایی دانشجویان با جنبه های مختلف دانشگاه

در این مراسم هادی قربانی مدیر کل امور آموزشی دانشگاه و حجت احسنی طهرانی نیز دانشجویان را با قوانین و مقررات آموزشی و دانشجویی از قبیل مراجعه به سیستم گلستان، نحوه پیگیری امور آموزشی و تحصیلی، وام های دانشجویی، تغذیه، خوابگاه و ... آشنا نمودند.

معاونت فرهنگی در ابتکاری برای آشنایی بهتر دانشجویان با فعالیت های این بخش با پخش کلیپی کوتاه به معرفی کانون های فرهنگی، انجمن های علمی،ستاد شاهد و ایثار گر و ... پرداخت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی دانشجویان ورودی جدید با مسئولین و مدیران  دانشگاه، قوانین، مقررات، عملکردها، فعالیت ها، چگونگی دست یابی به منابع، خدمات و ... معرفی کرد و از دانشجویان خواست سؤالات، ابهامات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق پیامک 30005273، تلفن مستقیم 3390730، ایمیل (Prshut@shahroodut.ac.ir) و مراجعه حضوری در دفتر روابط عمومی مطرح نموده و از طریق سایت دانشگاه پیگیری نمایند.

احمد خدابخشیان همچنین از شرکت مدیران و مسئولین دانشگاه، اعضاء هیأت های علمی و بیش از 1300 دانشجوی جدید الورود در این مراسم که در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد خبر داد و از همکاران خود در روابط عمومی دانشگاه و کلیه عوامل برگزاری این آئین تقدیر کرد.

 

12345