اخبار و رویدادها: افتتاحیه اولین کنگره ملی زغالسنگ ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود

افتتاحیه اولین کنگره ملی زغالسنگ ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱- ۰۹:۴۵:۳۹



اولین کنگره ملی زغالسنگ ایران در تالار معدن دانشگاه صنعتی شاهرود کار خود را آغاز کرد.

دکتر محمد عطایی دبیر علمی اولین کنگره ملی زغالسنگ ایران در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره به این مطلب که قسمت عمده تکنولوژی­ها و روش­های استخراج زغال سنگ در ایران قدیمی هستند افزود: ارتقای تکنولوژیک و بهینه­سازی آن امری ضروری است.

دبیر علمی اولین کنگره ملی زغالسنگ ایران گفت: ایجاد تسهیلات و امکانات سواپ زغال سنگ در ایران، اصلاح نظام ­های قیمت ­گذاری و برآوردهای اقتصادی میان حامل­های مختلف انرژی، کنترل واردات زغال سنگ و اعمال قوانین حمایتی در ابتدای استفاده از پتانسیل­های داخلی، تدوین برنامه­ای جامع برای مدیریت منابع زغال سنگ ایران در راستای استفاده بهینه از آن مواردی است که امیدواریم در پایان کار این کنگره راه کارهای مناسبی برای آن پیدا کنیم .

وی با اشاره به این که اصلی ­ترین کاربرد زغال سنگ حرارتی به عنوان منبع انرژی، در تولید برق در نیروگاه­های بخاری است تصریح کرد: این حال به دلیل نظام عرضه گاز یارانه­ای به نیروگاه­ها در سراسر کشور، حامل­های دیگر انرژی بویژه زغال سنگ در کشور مورد غفلت قرار گرفته ­اند.

عطایی خاطر نشان کرد: برگزاری این کنگره می تواند در تبیین سهم دقیق و بهینه زغال سنگ در سبد انرژی ایران نقش کلیدی ایفا نماید.

دبیر علمی کنگره ملی زغالسنگ افزود: از میان 140 مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره داوران 45 مقاله را برای ارائه به صورت شفاهی و 61 مقاله به صورت پوستری برگزیدند.

وی گفت: این مقالات در طول مدت برگزاری کنگره از 8 تا 10 شهریور مورد داوری نهایی قرار گرفته و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

 

12345