اخبار و رویدادها: بیش از 8 هزار دانشجو و جوان شاهرودی در اردوهای جهادی سال 91 شرکت کردند

بیش از 8 هزار دانشجو و جوان شاهرودی در اردوهای جهادی سال 91 شرکت کردند
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱- ۱۵:۳۷:۰۵



اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود از 5/1/91 در مناطق مزج و جیلان، کالپوش و طرود آغاز گردیده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

در این اردوهای جهادی که با نام شهیدان غلامحسین بسطامی و ناهید فاتحی کرجو نام گذاری شده بیش از 8 هزار نفر از دانشجویان و جوانان شاهرودی حضور داشتند .

این اردوها در عرصه های پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی، بهداشت و درمان، بهداشت روان، آموزشی، عمرانی، فرهنگی هنری، اردوئی، کلاس های تقویتی،‌ فعالیت های عمرانی و تربیت بدنی برگزار می شود.

کلاس های دایر شده در این اردوها عبارتند از: دوره هایی در زمینه مشاوره و راهنمایی، مبارزه با آفات گیاهی و حشرات موذی، مبارزه با بیماری های دامی، کلاس های آموزشی همچون عقیدتی، خیاطی، مباحث زنان و خانواده، فنی و حرفه ای، برگزاری طرح فلاح ( سخنرانی های مذهبی ) و ...

از دیگر اقدامات انجام شده در این اردوها برگزاری کلاس های تقویت بنیه علمی و کلاس های کنکور برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در خرداد 91 می باشد.

گفتنی است این اردوها محدود به تعطیلات تابستان نبوده و طول سال نیز به طور مداوم ادامه دارد. دانشجویان توانمند روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته به روستاهای محروم سرکشی کرده و به تلاش برای آبادانی این مناطق می پردازند.

دانشجویان شرکت کننده در این اردوهای جهادی خواستار نگاه و مساعدت ویژه مسئولین دانشگاه به اردوهای جهادی هستند.

12345