اخبار و رویدادها: برگزاری اختتامیه ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری اختتامیه ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱- ۱۱:۴۸:۲۲

برگزاری اختتامیه ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود

اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویی شب گذشته در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور دانشجویان، اساتید و دست اندرکاران برگزاری این طرح برگزار شد.

دکتر علی مراد زاده رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و اشاره به هجوم فرهنگی شرق و غرب و حتی کشورهای به ظاهر اسلامی علیه دین و فرهنگ غنی ما گفت: این طرح در این زمینه قطعا اثر بخشی لازم را دارد. یک واکسیناسیون مناسب و عملی و بیمه و اجر معنوی برای سال آینده تحصیلی شما دانشجویان عزیز را فراهم می آورد.

حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی سرپرست دفتر نهاد مقام معظم رهبری نیز میلاد سراسر نور دومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) را تبریک و تهنیت گفته توجه دانشجویان را به حدیثی از پیامبر (ص) جلب نمود که می فرماید: پنج چیز را قبل از پنج چیز مغتنم بدان. جوانی قبل از پیری، سلامتی قبل از بیماری، بی نیازی قبل از فقر، فراغ خاطر قبل از مشغله و حیات قبل از مرگ. که همه قسمت های حدیث از اهمیت ویژه ای برخوردار است به خصوص غنیمت شمردن حیات قبل از مرگ .

وی گفت: بهترین جوانان شما کسانی هستند که شبیه بزرگسالانند. در فکر و اندیشه بزرگوارانه رفتار می کنند و بدترین آدم های شما پیرانی هستند که با وجود گذشتن سن خودشان را شبیه جوانان می کنند در رفتار و اندیشه.

فندرسکی در پایان با اشاره به هدف طرح که دعوت از بزرگانی بود تا بصیرت تک تک افراد حاضر در طرح را بالا ببرند، افزود: اگر بصیرت نداشته باشیم مسیر را درست انتخاب نمی کنیم مانند کسی که در غیر راهی که می خواهد برود حرکت کند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات علمی و فرهنگی تقدیر به عمل آمد و قرعه کشی حج عمره دانشجویی انجام گرفت. قرعه کشی عتبات عالیات نیز به دلیل اعلام نشدن ظرفیت به زمان دیگری موکول شد.

 

12345