اخبار و رویدادها: زمانی که مسلمانان جهان را نا امن می کنند

زمانی که مسلمانان جهان را نا امن می کنند
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱- ۱۳:۵۱:۰۱



حجت الاسلام حمید رضا مریدیان در سری جلسات نقد فیلم طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه صنعتی شاهرود از ایجاد اسلام هراسی و رویایی اسلام با غرب در سینمای هالیود صحبت کرد.

 دراین جلسه حجت الاسلام مریدیان در ابتدا مختصری از تاریخ سینمای غرب درباره اسلام هراسی ومعرفی دوره های اسلام ستیزی در تاریخ سینما پرداخته شد. سپس شیوه های اسلام هراسی از قبیل تحقیر مسلمانان در سینمای غرب بررسی شد. دشمنان اسلام به تعبیر قرآن برای مقابله با حق در اولین قدم از تحقیر طرف مقابل استفاده می­کنند ودرحال حاضر نیز از این شیوه در بسیاری از  فیلم های سینمای غرب استفاده شده و در آن ها مسلمانان با چهره هایی خشن و منفور معرفی می شوند.

وی درادامه به معرفی چند نمونه از اولین فیلم هایی که با همین هدف پس از تاسیس هالیوود ساخته شده بودند پرداخت. فیلم هایی از قبیل عروس کویر، آهنگ عشق و... .به طور مثال درفیلم عروس کویر نقش اول فیلم فردی است مسلمان که رهبری یک گروه تروریستی باهدف سرنگونی دولت فرانسه را برعهده دارد.

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این جلسه نقد فیلم  رویارویی اسلام با غرب در سینمای هالیوود بود که دراین گونه فیلم ها اغلب مسلمانان مغلوب و غربی ها غالب می شوند. مانند فیلم آهنگ عشق محصول سال  1923
12345