اخبار و رویدادها: نقد و بررسی فیلم شاهزاده ایرانی در دانشگاه صنعتی شاهرود

نقد و بررسی فیلم شاهزاده ایرانی در دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱- ۱۱:۲۹:۴۹

نقد و بررسی فیلم شاهزاده ایرانی در دانشگاه صنعتی شاهرود

حجت الاسلام حمیدرضا مریدیان عضو گروه نقد فیلم شهید آوینی از اکران و نقد فیلم شاهزاده ایرانی در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود خبر داد. حمید رضا مریدیان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه ه

حمید رضا مریدیان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه هدف طرح ضیافت اندیشه قرآنی از برگزاری جلسات نقد را نشان دادن فضای اسلام هراسی و اسلام ستیزی در سینمای غرب و هالیوود بیان کرد و گفت: نقد فیلم های این چنین در فضای دانشجویی باعث ایجاد فضای فکری باز در میان دانشجویان خواهد بود.

وی گفت: جلسات نقد به دو صورت موضوع محور و فیلم محور برگزار می شود. در جلسات موضوع محور، با طرح موضوع فیلم های گلچین شده مورد نقد و بررسی قرار می گیرند و در جلسات فیلم محور هم زمان با پخش نقد و بررسی فیلم در حال اکران صورت می پذیرد.

مریدیان گفت سه شنبه 10 مرداد فیلم شاهزاده ایرانی (Prince of Persia: The Sands of Time ) محصول 2010 آمریکا در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود اکران و تحلیل می شود.

این فیلم داستان یک پسر بچه یتیم به نام دستان است که به علت شجاعت مثال زدنی اش بعنوان شاهزاده در قصر مشغول به خدمت می شود اما زمانی که بزرگ می شود درگیر توطئه قتل پادشاه شده و از قصر فرار می کند و با شاهزاده خانمی به اسم تامینا همراه می شود. دشمنان شاه قصد دارند تا با استفاده از خنجری که قدرت جادویی دارد به پادشاهی برسند اما دستان و تامینا باید جلوی این کار را بگیرند و در این راه با حوادثی روبرو می شوند.

12345